|

هشت راهکار برای مراقبت از سشوار و اتوی مو

استفاده صحیح و اصولی از سشوار و اتو مو به مانند هر وسیله برقی دیگر، برای افزایش عمر مفید و کاهش هزینه‌ تعمیر اتو مو و سشوار ضرورت دارد.

هشت راهکار برای مراقبت از سشوار و اتوی مو

استفاده صحیح و اصولی از سشوار و اتو مو به مانند هر وسیله برقی دیگر، برای افزایش عمر مفید و کاهش هزینه‌ تعمیر اتو مو و سشوار ضرورت دارد. در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی در این محصولات بهترین راه تعمیر سشوار و اتو مو توسط تعمیرکاران متخصص است.

شبکه توری پشت سشوار را مسدود نکنید

در پشت سشوارها یک شبکه توری فلزی یا پلاستیکی برای مکش هوا تعبیه شده که در صورت مسدود شدن یا نزدیک بودن موها به آن، موها را به داخل خود می‌کشد. این مسئله سبب ایجاد خرابی و مشکل در گردش پروانه فن شده و تعمیر سشوار را به دنبال دارد.

جلوگیری از ورود گرد و غبار به دستگاه و تمیز کردن فیلتر

ورود هوا به داخل سشوار از طریق فیلتر سبب ورود گرد و غبار، پرز و مو به داخل دستگاه و ایجاد مشکل در کارکرد آن می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل مرتبا فیلتر سشوار را تمیز کرده و از قرار دادن آن بر روی میز یا زمین خودداری کنید.

بررسی سیم رابط سشوار

قبل از استفاده از سشوار برای جلوگیری از ورود آسیب به دستگاه و همچنین حفظ ایمنی، حتما بررسی کنید که سیم رابط دستگاه لخت شدگی نداشته باشد.

جلوگیری از ورود ضربه به سشوار

در استفاده از سشوار بهترین کار، نگهداری از آن در محفظه‌های مخصوص است؛ چراکه در صورت ورود ضربه به سشوار، ممکن است المنت‌ها از جای خود خارج شده و با یکدیگر اتصالی پیدا کنند و در نتیجه نیاز به تعمیر سشوار باشد.

سیم سشوار را به دور آن نپیچید

یکی از اشتباه‌های رایج افراد، پیچیدن سیم سشوار به دور دسته آن برای جمع کردن و نظم‌دهی به آن است؛ پیچیدن سیم به این صورت می‌تواند باعث کشیدگی و آسیب به آن شود. برای جمع کردن سیم می‌توانید از کابل‌های مخصوص این کار استفاده کنید.

باقی نماندن مواد مو بر روی اتوی مو

در صورت وجود مواد حالت دهنده یا کراتینه در هنگام اتو بر روی موها، حتما پس از خاموش کردن دستگاه و قبل از سرد شدن کامل آن، صفحات اتو مو را با یک پارچه نمدار تمیز کنید. باقی ماندن این مواد بر روی اتو و داغ شدن شدن مجدد آن سبب خراب شدن دستگاه می‌شود.

بر روی موهای کاملا خیس اتو نکشید

استفاده از اتوی مو بر روی موهای کاملا خیس، علاوه بر ورود آسیب به دستگاه به علت رطوبت، می‌تواند سبب ورود آسیب‌های جدی به مو شود.

از شکستن صفحات اتو مو جلوگیری کنید

بهترین شیوه برای نگهداری اتو مو، استفاده از کیف‌ها یا محفظه‌های مخصوص است؛ چرا که در صورت ورود هرگونه ضربه به دستگاه، احتمال شکستن صفحات آن وجود دارد. ضمن این‌که پیچیدن سیم اتوی مو به دور آن، موجب خرابی سیم و خود دستگاه می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها