|

با بهترین مکمل های غذایی برای کودکان آشنا شوید

انتخاب بهترین مکمل غذایی به رشد و تقویت کودک شما کمک می‌کند.

با بهترین مکمل های غذایی برای کودکان آشنا شوید

انتخاب بهترین مکمل غذایی به رشد و تقویت کودک شما کمک می‌کند. با افزایش آگاهی مادران امروزی، برندهای متفاوتی اقدام به تولید مکمل غذایی کرده‌اند، اما مهترین عامل در دستیابی به نتیجه مطلوب انتخاب بهترین برند است.

به گزارش کاماپرس، مکمل و ویتامین‌های بسیاری وجود دارد که در رشد و نموی کودکان موثر هستند؛ از همین رو در ادامه به معرفی بهترین مکمل‌های غذایی می‌پردازیم.

 

1.مکمل ویتامین AD

کمبود این ویتامین باعث سوء‌تغذیه و دیگر مشکلات در کودکان خواهد شد؛ لذا باید ویتامین آ د از ۱۵ روزگی به صورت قطره مصرف شود.

2.ویتامین A

این ویتامین تاثیر بسزایی در بالا بردن سیستم ایمنی کودک در مقابل بیماری‌ها، تقویت بینایی، ورود راحت‌تر انتقال آهن به گلبول‌های قرمز و تکامل گلبول‌های سفید و قرمز خون خواهد شد؛ همچنین در رشد و نمو کودکان تاثیر مثبتی دارد. مصرف این ویتامین از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی و طبق دستور پزشک تجویز می‌شود.

3.آهن

یک کودک به طور طبیعی از زمان تولد ۷۵ میلی‌گرم آهن دارد که از این مقدار دو سوم آن در گلبول‌های قرمز، مغز، استخوان و کبد وجود دارد؛ لذا کودک از ۴ تا ۶ ماهگی نیاز به مصرف آهن ندارد. مصرف آهن بهتر است همراه با آب پرتقال و آب لیمو شیرین باشد.

4.منگنز

از دیگر ریزمغذی‌های لازم برای کودکان منگنز است. این مکمل در متابولیسم چربی، کربوهیدرات، رشد کودک، شکل‌گیری بافت همبند، استخوانی و غضروف تاثیر زیادی دارد.

5.روی

این مکمل به صورت زینک سولفات یا گلوکونات تجویز می‌شود و باید تنها ۵ میلی‌لیتر در روز مصرف کرد. این عنصر تاثیر بیشماری در فرم گرفتن و استحکام ناخن‌ها، بلوغ و سلامت پوست، بینایی، ترمیم زخم، چشایی و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک دارد.

6.ویتامین‌های گروه B

این ویتامین‌ها نقش بسزایی در تشکیل گلبول‌های قرمز، بالا بردن انرژی بدن، تقویت و رشد ذهنی و جسمی کودکان و رفع خستگی خواهد شد. در صورت کمبود این مکمل در بدن کودک آنها را به کم‌خونی، ضعف اعصاب، کاهش گلبول‌های قرمز و التهاب پوست مبتلا خواهد کرد.

7.ویتامین C

از دیگر ویتامین‌های ضروری برای بدن کودک ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن آنها کمک بسیاری می‌کند. از آنجایی که بدن کودک نمی‌تواند این ویتامین را در بدن خود ذخیره کند، بنابراین بهتر است که از مکمل این ویتامین استفاده شود.

8.مولتی ویتامین‌ها

مولتی ویتامین‌ها بهترین مکمل برای کودکان به شمار می‌آیند؛ زیرا در استحکام و رشد طولی استخوان‌ها، سلامت لثه، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از ایجاد عفونت، سلامت پوست، مو و ناخن، تقویت سیستم بینایی کودکان و اشتهای آنها تاثیر زیادی دارد.

9.ویتامین D

تاثیر این ویتامین در استحکام استخوان‌ها به‌شدت زیاد است و در مدت زمان کمی به رشد قد کودکان‌تان کمک خواهد کرد.

10.بور

این عنصر به تنظیم ویتامین D کمک می‌کند و از همه مهمتر در جذب کلسیم و رشد قدی کودک موثر است.

11.کلسیم

علاوه بر ویتامین D، کلسیم نیز در افزایش قد و بهبود سلامت استخوان‌ها موثر است؛ چون که بیشترین نقش را در جلوگیری از فرسایش و تشکیل استخوان‌ها دارد.

12.مکمل K

این مکمل نیز مانند کلسیم و ویتامین ،D نقش بسزایی در بازسازی بدن کودکان دارد؛ ولی تاثیر آن نمی‌تواند به‌اندازه چند موارد قبل باشد، در هر صورت وجود آن با تجویز پزشک بلامانع است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها