|

محتوا چگونه وارد گوگل دیسکاور می شود؟

گوگل در به روز رسانی‌های جدید الگوریتم‌ها برای ورود محتوا به دیسکاور دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در اختیار صاحبان سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا قرار داده است.

محتوا چگونه وارد گوگل دیسکاور می شود؟

گوگل در به روز رسانی‌های جدید الگوریتم‌ها برای ورود محتوا به دیسکاور دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در اختیار صاحبان سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا قرار داده است. طبق اصول پیشرفته سئو 6 نکته کلیدی و مهم برای رسیدن به گوگل دیسکاور وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

1- محتوای همیشه سبز تولید کنید

به جرات می‌توان گفت محتوای همیشه سبز یا Ever Green نوعی سوژه محتوایی است که همواره مورد توجه گوگل قرار می‌گیرد. این نوع محتوا پاسخ‌های واضح و جامع به سوالات کاربران می‌دهد؛ از این رو یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای گوگل دیسکاور خواهد بود.

2- از ویدیو و عکس با کیفیت در صفحه استفاده کنید

یکی از فاکتورهای مهم برای قبول محتوای باکیفیت عکس باکیفیت است. اندازه پیشنهادی عکس برای ورود به دیسکاور 1200*800 است. همچنین وجود ویدیو در صفحه نشان می‌دهد که شما از منابع مستندی برای تولید محتوا استفاده می‌کنید.

3- صفحه‌های سایت باید موبایل پسند باشند

قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازیم شاید برای‌تان جالب باشد بدانید اگر سرعت لود صفحه بیش از 3 ثانیه باشد. 53 درصد کاربران از سایت شما خارج می‌شوند. بنابراین، نکته مهم اینجاست که اگر عکس‌ها برای سایت و به ویژه نسخه موبایل بهینه نشوند، می‌توانند مثل یک دست انداز سرعت سایت و صفحه را بگیرند.

در طراحی ریسپانسیو یا موبایل پسند آنچه اهمیت دارد سرعت سایت است. این روزها، کاربران موبایل وقت زیادی برای منتظر ماندن ندارند.

4- تیترهای پرسشی بنویسید

وجود علامت سوال در تیتر یکی از اصولی است که برای رسیدن به گوگل دیسکاور توصیه شده است. با این روش، بهتر می‌توانیم به گوگل ثابت کنیم که محتوای ما قرار است به سوالات کاربران پاسخ دهد.

5- نسبت به ترندهای روز حساس باشید

در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید باید نسبت به ترندهای محتوایی آن حوزه حساس باشید. فرقی ندارد برای یک کارخانه مرغ و تخم مرغ تولید محتوا می‌کنید یا اخبار تکنولوژی را در یک سایت خبری پوشش می‌دهید. بهتر است کلمات کلیدی را بر اساس سوژه‌هایی که داغ هستند انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه ساختمان فعالیت می‌کنید و موضوع مسکن ملی داغ شده است؛ پیشنهاد می‌کنیم از کلیدواژه مسکن ملی در تیتر و متن مقاله جدید خود استفاده کنید.

6- اکانت گوگل مای بیزینس GMB را بسیازید

گوگل مای بیزینس یکی ابزار رایگان است که صاحبان کسب و کارهای آنلاین می‌توانند اطلاعات خود نظیر: آدرس سایت، موقعیت مکانی، آدرس، ساعت کاری و عکس‌های مرتبط را در آن قرار دهند. این ویژگی در اثبات وجود کسب و کار آنلاین شما به گوگل کمک می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها