|

جدیدترین تغییرات گوگل در نمایش جستجوهای موبایل

گوگل به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد 5 تغییر بزرگ را در بخش جستجوی نسخه موبایل اعمال می‌کند تا کاربران بتوانند راحت‌تر از این برنامه و موتور جستجو محبوب خود استفاده کنند.

جدیدترین تغییرات گوگل در نمایش جستجوهای موبایل

گوگل به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد 5 تغییر بزرگ را در بخش جستجوی نسخه موبایل اعمال می‌کند تا کاربران بتوانند راحت‌تر از این برنامه و موتور جستجو محبوب خود استفاده کنند.

قرار است نحوه نمایش نتایج جستجوها تغییر کند و بیش‌تر روی تصاویر و ویدئوها تمرکز داشته باشد. در ادامه این مطلب 5 تغییر مهم جستجوی گوگل در نسخه موبایل را به شما معرفی می‌کنند.

1- میانبرهای جستجوی گوگل

تا حالا راحت‌ترین راه جستجوی هرچیزی برای کاربران تایپ کردن عبارت یا کلمه مورد نظر در گوگل بود، اما از حالا به بعد کاربران می‌توانند محصولات و یا نتایج مورد جستجوی خود را از طرق مختلفی پیدا کنند. برای مثال، اکنون کاربران در برنامه گوگل iOS می توانند درصورت دیدن محصول مورد نظر در هر پلتفرمی، از آن اسکرین‌شات بگیرند و در گوگل آپلود کنند تا نتایج را ببیند. همچنین می‌توانند از طریق برنامه گوگل لنز متون را ترجمه کنند و با زمزمه کردن هر آهنگی در میکروفون، موسیقی مورد نظر را پیدا کنند.

2- مشاهده نتایج در نوار جستجو

از این پس اگر در گوگل عبارتی را جستجو کنید، در نوار جستجو لینک مورد نظر نمایش داده خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که کاربران زودتر از قبل به نتیجه مورد نظر خود دست یابند. نحوه کار آن به این‌گونه است که هنگام تایپ کلمه مورد نظر، گوگل محبوب‌ترین نتیجه را به شما با لینک نشان خواهد داد.

3- اصلاح جستجوی پیشرفته

قابلیت دیگر آسان‌تر پیدا کردن نتایج مرتبط با جستجوی کاربر از طریق نمایش مجموعه‌ای از اصلاحات بخش پرس‌و‌جو است. در واقع هنگام تایپ سوال، گوگل به شما بخش‌های مختلفی در رابطه با سوال مدنظر را پیشنهاد می‌دهد تا جواب بهتری برای شما نمایش داده شده و جستجو هدفمندتر باشد. برای مثال، هنگامی که عبارت «بهترین شهرها در مکزیک» را جستجو کنید، در قسمت بالایی پیشنهادهای مختلفی مانند «برای سفر»، «برای تعطیلات»، «برای بازنشستگی» و … نشان داده خواهد شد.

4- استوری‌های گوگل وب

گوگل می‌خواهد نحوه نمایش نتایج جستجوی بعضی از موضوعات (مانند مکان‌های گردشگری) را به‌صورت استوری نمایش دهد تا شما با ضربه زدن روی هر بخش به قسمت مربوطه بروید. می‌توان گفت نوع نمایش مانند ویجت‌های اندروید و آی او اس است که از لحاظ رابط کاربری بسیار زیباست.

5- ترکیب متن، تصویر و ویدئو

گوگل در حال ادغام نتایج منتشرشده است. در واقع دیگر نیازی نیست میان عکس‌ها، ویدئوها، اخبار و غیره در نتایج گوگل جابجا شوید، زیرا گوگل می‌خواهد همه نتایج را، اعم از متن، تصویر و فیلم، در یک صفحه به شما نمایش دهد. گوگل اصطلاحاً نام این تغییر را «تجسم مجدد» نامیده است. البته لازم به ذکر است که کاربران هنوز هم می‌توانند به بخش مورد نظر (مانند عکس یا فیلم) بروند. برای مثال در نمایش یک نتیجه، هم می‌توانید روی گزینه «مشاهده نتایج بیش‌تر» کلیک کنید و هم می‌توانید روی نتیجه اصلی به‌دست‌آمده توسط گوگل ضربه بزنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها