|

استاندار :

تلاش می‌کنند تا مازندران را محل تفریحات غیراسلامی معرفی کنند/ مازندران باید به مرکز گردشگری مذهبی تبدیل شود

استاندار مازندران گفت: امامزادگان باید به عنوان مرکز گردشگری مذهبی تبدیل شود.

 تلاش می‌کنند تا مازندران را محل تفریحات غیراسلامی معرفی کنند/ مازندران باید به مرکز گردشگری مذهبی تبدیل شود

سید محمود حسینی پور بعدازظهر پنجشنبه در شورای اداری اوقاف استان با بیان اینکه وقف دارای پاداش بیشمار اخروی ودنیوی است، افزود: ۷۰ درصد وقف مازندران در حوزه خرج برای عزاداری سیدالشهدا (ع) است و این نشانه دلبستگی مردم به مسیر عاشورایی است.

وی افزود: امامزادگان ذخایر و مراکز ثروت معنوی جامعه هستند و در فضای فرهنگی و معنوی جامعه باید نقش آفرینی کنیم.

وی وجود بیش از هزار و ۳۶۰ امامزاده را در استان سند ولایتمداری و دلبستگی مردم استان به اهل بیت ذکر کرد و گفت: علاوه براین استان مازندران مقصد گردشگری است و میلیون‌ها نفر به استان سفر می‌کنند.

حسینی پور با بیان اینکه بسیاری تلاش می‌کنند تا مازندران را محل تفریحات غیراسلامی معرفی کنند، افزود: باید اثبات کنیم در جاهایی که دارای طبیعت بکر ورویایی بوده مختص مؤمنان است و استان علویان مازندران به عنوان مرکز ثقل علویان باقی ماند زیرا ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به ثروت معنوی عظیم و موجود در استان بر لزوم احیای ظرفیت‌های موجود در استان تاکید کرد و گفت: اوقاف در بعد فرهنگی، معیشتی و اقتصادی می‌تواند در استان پیشتاز باشد و خدمات مؤثری ارائه کند.

وی ادامه داد: امامزادگان و آستان مقدس باید به عنوان مرکز گردشگری مذهبی در استان مبدل شود و با بهره گیری از ظرفیت‌های اوقاف و مراکز موجود برای رونق گردشگری مذهبی تلاش کنیم.

استاندار مازندران رونق گردشگری مذهبی و فرهنگی را لازم دانست و گفت: اوقاف می‌تواند در احیای این مراکز نقش مؤثری داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مردم مازندران در امور وقف اظهار داشت: این سنت ارزشمند دینی و معنوی بایدحفظ و احیا شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها