|

برون سپاری بازاریابی تلفنی چگونه موفقیت شما را تضمین می کند؟

امروزه بخش فروش، پشتیبانی و ارتباط با مشتری هسته اصلی و مهم در یک شرکت است.

برون سپاری بازاریابی تلفنی چگونه موفقیت شما را تضمین می کند؟

امروزه بخش فروش، پشتیبانی و ارتباط با مشتری هسته اصلی و مهم در یک شرکت است. بطور حدودی می توان گفت بیش از 50 درصد از توان و تمرکز یک مجموعه صرف مدیریت، نظارت و راه اندازی بخش فروش و ارتباط با مشتری می شود. در عین حال برخی از شرکت ها این بار را به شرکت های ثانویه واگذار کرده و از روش برون سپاری تماس استفاده می کنند. برون سپاری مزایای بی شماری برای شرکت ها و سازمان های خدماتی و فروش در پی دارد.

در مقایسه  با سایر روش ها، برقراری ارتباط تلفنی با مشتریان همچنان مورد قبول مخاطبین است و تأثیر بسیار مثبتی بر روند فروش خواهد داشت. به همین خاطر است که اولویت اول سازمان ها و مراکز معتبر استفاده از سیستم تلفنی پیشرفته و حرفه ای است. همچنین برون سپاری تماس گزینه عالی برای محول کردن برخی از مسئولیت های داخل سازمان خواهد بود.

مزایای برون سپاری تماس

برون سپاری تماس برای فروش، پشتیبانی، نظرسنجی و اطلاع رسانی مزایای بی شماری دارد. به همین خاطر اغلب شرکت های بزرگ و معتبر که روزانه تماس های بسیاری دارند از این روش استفاده می کنند.

1-کاهش چشمگیر هزینه ها

بخش زیادی از هزینه های یک شرکت صرف نیروی انسانی و منابع و تجهیزات می شود. با برون سپاری مرکز تماس می توانید حد قابل توجهی از این هزینه ها را حذف کنید. همچنین تمامی مراکز برون سپاری تماس ازجمله مجموعه ایرانیان تل از بروزترین تجهیزات و امکانات استفاده می کنند. در واقع شما با برون سپاری تماس ها می توانید از به روز ترین امکانات مرکز تماس بهره مند شوید.

2-نیروی انسانی متخصص

مراکز تماس که به صورت تخصصی وظیفه برقراری تماس با مشتریان را دارند. نیروی انسانی که سالها تجربه ارتباط با مشتریان را دارند و با تمرکز کامل تماس ها را برقرار می کنند می توانند اثرگذاری بیشتری بر ترغیب مشتری برای خرید و یا استفاده از خدمات خواهند داشت. رضایت سنجی مخاطبین و دریافت اطلاعات براساس نوع کسب و کار و تنظیم درخت دانش مختص موضوع پروژه.

3-انعطاف پذیری تماس ها

امروزه استفاده از روش های تبلیغاتی متعدد به کسب و کارها کمک می کند تا به سرنخ های متعددی برسند. برقراری ارتباط، پیگیری و تبدیل سرنخ به مشتری نیازمند کار مضاعف نیروی انسانی است. مراکز تماس این قابلیت را دارند که در زمان لازم به تعداد نیروهای مسئول پروژه اضافه کنند و چنین رویدادهایی را به خوبی مدیریت کنند. در حالت مقابل نیروی داخل در مجموعه توان برقراری چنین تماس ها و مدیریت کمپین ها را نخواهند داشت و در کنار افت کیفیت امکان نیاز به جذب کارمند بیشتر نیز وجود دارد و شرکت متحمل هزینه های مضاعفی می شود.

4-قابلیت نظارت و کنترل تماس ها

همانطور که اشاره شد مراکز تماس از به روز ترین تجهیزات و امکانات برای برقراری تماس در حجم انبوه استفاده می کنند. به همین خاطر شرکت هایی که تمایل به دریافت گزارش و جزئیات تماس ها دارند می توانند تماس های خود را برون سپاری کنند. به این صورت شما می توانید با جزئیات کامل از تماسهای برقرار شده اطلاع کسب کرده، آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند و در گزارش گیری از این اطلاعات استفاده می کنند. گزارش های تماس می توانند در برنامه ریزی های بلند مدت و کمپین های آینده مفید باشند. همچنین نرخ پیشرفت مجموعه را در بازه های زمانی مختلف به طور کامل بررسی می کنند.

2

 

برقراری تماس سرد در مرکز تلفن

برای موفقیت در فروش نیاز به پیگیری و تماس های متعدد است. اینکه تماس برقرار شده با در بسته روبرو شوند عجیب نیست این هنر مذاکره کننده است که می تواند یک مخاطب را تبدیل به مشتری کند. احساس رضایتمندی مخاطب از خرید انجام شده نیز او را ترغیب به خرید مجدد و یا توصیه به اطرافیان خواهد کرد. در برون سپاری بازاریابی می توان تماس های سرد را برقرار کرده و آنها را آماده به خرید کرد. به این صورت یکی از مشکلترین مراحل بخش فروش شرکت ها سپری می شود و می توانید لیستی از مخاطبین راغب به خرید را در اختیار داشته باشید.

برون سپاری خدمات پس از فروش

برون سپاری تماس صرفا برای فروش محصول نخواهد بود و مراحل پس از فروش را نیز می توان به مراکز معتبر محول کرد. یکی از مراحل مهم در ایجاد حس مثبت مخاطب و در دسترس بودن برای مشتریان از جمله اصول پایه در فروش است. بسیاری از مواقع مشتریان پس از خرید محصول نیز مایل هستند تا با مجموعه در ارتباط باشند. همچنین پیش قدم شدن در تماس از طرف تیم پشتیبانی و کسب اطلاع از رضایت مشتری نیز می تواند در جلب رضایت مخاطب مؤثر باشد.

چه شرکت هایی نیاز به برون سپاری تماس دارند؟

آیا تنها شرکت های بزرگ با حجم تماس های بسیار بالا نیاز به مرکز برون سپاری تماس پیدا می کنند و یا شرکت های متوسط و کوچک نیز می توانند از این مراکز استفاده کنند؟

قطعا تمامی شرکت ها صرف نظر از ابعاد و تعداد کارکنان می توانند تماس های خود را برون سپاری کنند. با وجود چالش هایی که با برون سپاری تماس برای شرکت های مقیاس کوچک وجود دارد اما این امکان برای آنها نیز وجود دارد. ممکن است شرکت های کوچک با تعداد سرنخ های کمتر، تمایل داشته باشند که تماس ها را در مجموعه خود و زیر نظر مسئولین و مدیران برقرار کنند. چنین اقدامی غیرمنطقی نیست و نسبت تعداد نیروی انسانی به حجم تماس ها نیز نامتوازن نخواهد بود.

تماس هپی کال یا بخش رضایت سنجی مشتریان از خدمات و محصولات دریافت شده بسیار ضروری است. تمامی مراکز بزرگ پس از فروش محصول خود به مشتری از وضعیت رضایتمندی مشتریانی که خرید را انجام داده اند اطمینان کسب می کنند. شرکت های کوچک نیز می توانند این بخش از ارتباط با مشتری را به مرکز تلفن بسپارند.

بخش خدمات پس از فروش و رضایت سنجی می تواند گزینه بهتری برای برون سپاری تماس در مجموعه های کوچکتر باشد. به این صورت می توانند تمامی تمرکز و انرژی خود را برروی بخش فروش و سود بیشتر صرف کرده و توان نیروی انسانی موجود در مجموعه را برای گسترش و توسعه کسب و کارشان به کار گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها