|

در سفر به هند چه غذاهایی باید بخوریم؟

با اینکه غذاهای هندی به تند بودن مشهور هستند، اما جالب است بدانید همه غذاهای هندی تند و آتشین نیستند.

در سفر به هند چه غذاهایی باید بخوریم؟

با اینکه غذاهای هندی به تند بودن مشهور هستند، اما جالب است بدانید همه غذاهای هندی تند و آتشین نیستند. برخی غذاهای هندی با توجه به نوع ادویه ای که در پخت آنها استنفاده می شود، ما را به یاد غذاهای جنوب ایران می اندازند. اما گردشگرانی که سفر به هند فرصصتی برای گردشگران است تا طعم این غذاها را در خاطرشان ماندگار کنند.

چشیدن غذاهای هندی، یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر شما خواهد بود. غذاهای شمال هند که چندان تند و تیز نیستند نیز برای گردشگران گزینه جذابی به حساب می آیند. در ادامه به معرفی غذاهای لذیذ و مشهوری می پردازیم که در سفر به هند می توانید آنها را میل کنید.

محبوب ترین غذاهای هند

هندی‌ها غذاهای پرادویه را می‌پسندند و به خوبی بازی با ادویه‌ها را آموخته‌اند و از ترکیب درستی از چاشنی‌ها در طبخ خوراک‌های ملی استفاده می‌کنند. در این بخش با برخی از خوش‌عطر و طعم‌ترین غذاهای هندی آشنا می‌شوید.

آلو گوبی

 آلوگوبی غذایی گیاهی است. اما گیاه‌خوار باشید یا نه، طعم این غذا را فراموش نخواهید کرد. در تهیه آلو گوبی از سیب‌زمینی و گل کلم استفاده می‌شود. راز عطر و طعم به یادماندنی آلو گوبی در ترکیب جادویی زنجیبل، زیره سبز، سیر، پیاز و گوجه نهفته است. هنر آشپزی هندی و تلفیق چاشنی‌ها، در این غذای ساده به خوبی نمایان می‌شود.

مرغ کره ای یا باتر چیکن

مرغ کره‌ای یکی از پرفروش‌ترین غذاهای هندی است. این غذا درکنار عدس سیاه و برنج سرو می‌شود و طرفداران بسیاری زیادی دارد. استفاده از سیر، پیاز، گوجه و زنجیبل باعث خوش طعمی این غذا می‌شود. این ترکیب پایه اصلی بسیاری از خوراک‌های هندی است.

این روزها نام مرغ کره ای هندی در منوی رستوران‌های سراسر دنیا به چشم می‌خورد، اما خوردن این غذا در هند تجربه‌ای متفاوت و اصیل خواهد بود. این غذا در هند به شیوه سنتی و روی آتش یا در تنور طبخ می‌شود.

باتر+چیکن

روگان جاش

یکی از غذاهای محلی هند روگان جاش یا روغن گوشت است. این غذا اصالتا متعلق به کشمیر است و با فلفل قرمز طبخ می‌شود. در هنگام پخت مقداری خامه به غذا اضافه می‌شود که تا حدی از تندی غذا می‌کاهد. روگان جاش با گوشت بره پخته شده و در کنار برنج یا نان سرو می‌شود.

باپا اولو یا باپاها الو

باپا اولو یک غذای کاملا محلی و هندی است. ماده اولیه اصلی در تهیه این غذا سیب‌زمینی‌ محلی است که با سس خردل، سرکه، رب نارگیل، نمک، آب آهک‌دار و کشک مزه‌دار می‌شود. البته بسیاری از مردم در کنار این غذا ماهی سرخ شده نیز سرو می‌کنند.

چوله

چوله یا نخود کاری یک غذاهای گیاهی هندی است. این غذا بیشتر در نواحی شمالی هند پخته می‌شود. ماده اولیه در تهیه این غذا نخود است. اما چیزی که طعم این غذا را متفاوت می‌کند، ترکیب چاشنی‌ها و ادویه‌هایی است که با هنرمندی تمام و در هماهنگی با طعم نخود، در تهیه این غذای لذیذ به کار می‌رود.

سمبوسه هندی

سمبوسه یکی از غذاها یا میان وعده‌های محبوب در سراسر جهان است. همه ما در ایران نیز حداقل یکبار طعم سمبوسه را چشیده‌ایم. وجه تمایز سمبوسه هندی با دیگر سمبوسه‌ها در این است که هندی‌ها در اکثر موارد از ترکیبات گیاهی برای تهیه سمبوسه استفاده می‌کنند. مردم هند در پخت سمبوسه از سیب‌زمینی، نخود‌فرنگی، سس نعناع و چاتنی استفاده می‌کنند. سمبوسه در هند صبحانه‌ای لذیذ به شمار می‌رود.

سمبوسه

چات

چات یکی از لذیذترین غذاهای هندی است که به دلیل موادمغذی موجود در آن، اندکی از آن می‌تواند انرژی لازم برای بدن را مهیا کند. این غذا با استفاده از نان و برنج پخته می‌شود. در ابتدا لایه نازکی از خمیر نان را پهن کرده و برنج سرخ شده، سیب‌زمینی، گوشت و سس را روی آن قرار می‌دهند. این غذا با آتش تنور پخته می‌شود که طعم لذیذی به غذا می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها