|

در سفر به عمان چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

ترکیبی خوشمزه از ادویه‌ها، چاشنی‌ها و گیاهان معطر را در کنار گوشت بره، مرغ و برنج در غذاهای عمانی تجربه کرد.

در سفر به عمان چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

ترکیبی خوشمزه از ادویه‌ها، چاشنی‌ها و گیاهان معطر را در کنار گوشت بره، مرغ و برنج در غذاهای عمانی تجربه کرد. چاشنی‌هایی مانند زعفران، زنجبیل و جوز هندی طعم و مزه این غذاها را شبیه به غذاهای جنوب ایران می کنند.

عمان به دلیل مرز ساحلی طولانی که با دریای عرب دارد، انواع غذاهای دریایی مصرف می‌شود.در ادامه برای آشنایی بهتر با غذاهای عمانی 7 مورد از خوشمزه‌ترین و سنتی‌ترین غذاهای عمانی را به شما معرفی می کنیم:

۱.مجبوس

این غذا که کبسا نیز نامیده می‌شود، برنج با زعفران پخته شده به همراه گوشت قرمز تند یا سفید است. مجبوس در عمان به معنای نامزدی است و تقریباً همیشه در مناسبت‌های خاص مانند عروسی و نامزدی سرو می‌شود. دو ماده اصلی این غذا زعفران و هل است. ابتدا گوشت با پیاز و سیر پخته می‌شود و سپس ادویه‌ها به آن اضافه می شود. برنج را جداگانه می‌پزند و سپس با گوشت ترکیب می‌کنند تا به آن رنگ و لعاب ببخشند.

مجبوس

۲. شووا

شووا یک غذای عمانی است که فقط در مناسبت‌های خاص مانند عید سرو می‌شود. در روز عید، بسیاری از خانواده‌ها در عمان در روز اول پختن شووا را شروع کرده و در روز دوم غذا را سرو می‌کنند.

۳. ماشوا

یکی دیگر از غذاهای لذیذی که در عمان خواهید یافت، ماشوا است. این غذا از شاه ماهی برشته و لیموپلوی خوش طعم تشکیل شده است.

۴. مشلتات

یک نوع خوراکی لذیذ معروف در عمان، مشلتات است که نوعی نان نرم است که با عسل، گوشت، اسفناج یا پنیر پر می‌شود. این نان از آرد گندم تصفیه شده تهیه می‌شود و به شکل کیک‌های نازک ورز داده می‌شود، سپس با مواد پر شده و ظرف ۵ دقیقه پخته می‌شود.

۵. خرما

خرما یکی از خوراکی‌های اصلی عمانی است و اغلب با کاهوا ( یک نوع قهوه عمانی) در عمان سرو می‌شود. این غذا نماد ملی مهمان‌نوازی در این کشور است. خرمای عمانی انواع مختلفی دارد که از نظر طعم، اندازه و رنگ متفاوت هستند. خرما را می‌توان در هرجایی از عمان پیدا کرد.

۶. شاورما

شاورما ساندویچ‌های محبوبی است که تقریبا در خیابان‌های تمام کشورهای خاورمیانه دیده می‌شود. این ساندویچ خوشمزه را از گوشت حاوی چاشنی لیمو که در نان پیتا پیچیده شده است تهیه می‌کنند شاورما که اغلب با سیب زمینی سرخ کرده یا خمیر سیر مصرف می‌شود در غرفه‌های خیابانی عمان درست می‌شود و به صورت گرم خورده می‌شود.

شاورما-عربی

۷. مشکاک

یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب در عمان مشکاک است. این نوع غذا به صورت تکه‌های گوشت کبابی مانند مرغ، گوسفند یا گوشت گاو روی چوب‌های بلند قرار می‌گیرد و با افزودن چاشنی تمر هندی به صورت گرم سرو می‌شود. شما می‌توانید آن را با نان تازه بخورید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها