|

مهمترین ویژگی های IOS 16 چیست؟

مهمترین ویژگی های IOS 16 چیست؟

شرکت اپل با رونمایی از IOS 16 به انتظارها درباره آپدیت های جدید پایان داد. اپل در نسخه جدید سیستم عامل خود، برنامه‌های بسیاری را بهینه کرده است؛ از ویژگی‌های حریم شخصی گرفته تا قفل صفحه، رنگ‌ها، فونت‌ها و تم‌های جدید.

طبق اعلام شرکت اپل، نسخه بتا iOS16 در ماه جولای و نسخه نهایی در اواخر سال 2022 برای دستگاه‌های آیفون 8 و بالاتر ارائه‌ می‌شود. در ادامه به معرفی مهمترین ویژگی های این سیستم عامل می پردازیم.

صفحه قفل قابل تنظیم

در نسخه جدید iOS‌ می‌توانید صفحه قفل را با تغییر فونت یا رنگ متن‌ها، شخصی سازی کنید. علاوه بر این امکان فعال کردن ویجت‌ها در صفحه قفل اضافه شده و‌ می‌توانید تا 3 ویجت را به صفحه قفل اضافه کنید. در iOS 16 مانند اپل واچ‌ها، به تنوعی از فیس واچ‌ها دسترسی دارید و‌ می‌توانید یکی از آنها را انتخاب و سفارشی سازی کنید.

حالت فوکوس برای بالا بردن تمرکز

حالت Focus بهینه شده و برخی از ویژگی‌های آن به صفحه قفل هم اضافه شدند. در واقع‌ می‌توان صفحه قفل گوشی را بر اساس حالت فوکوس تغییر دهید. مثلا حالت فوکوس «جلسه» می‌تواند تصویر زمینه قفل صفحه را تغییر دهد و ردیفی از ویجت‌ها را به همراه جزئیات رویداد در آن نشان دهد. فیلترهای فوکوس هم اضافه شدند تا مدیریت بهتری روی آن داشته باشید.

اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها

به بخش نوتیفیکیشن‌ها، ویژگی Live Activities اضافه شده تا اعلان‌های در لحظه امکان ردیابی داشته باشند. مثلا‌ می‌توانید امتیاز یک بازی زنده را بررسی کنید یا ببینید تحویل غذای شما در چه مرحله‌ای است. نوتیفیکیشن‌ها هم ظاهر جذاب‌تری پیدا کردند و با انیمیشن‌های جدید از پایین صفحه قفل شده ظاهر‌ می‌شوند.

پیام‌ها

یک ویژگی جالب که به Messages اضافه شده، امکان لغو ارسال بعد از زدن دکمه Send است و به شما اجازه‌ می‌دهد یک پیغام ارسال شده را تا 15 دقیقه بعد از ارسال آن حذف کنید. این ویژگی فقط برای پیام‌های آیفون به آیفون کار‌ می‌کند.

121533-741594

دسترسی‌ها

چندین ویژگی دسترسی جدید مانند تشخیص درب به iOS 16‌ می‌آیند تا به کاربر کمک کند مکان درها را پیدا کند، علائم اطراف آنها را بخواند و...

علاوه بر این مشاهده زیرنویس زنده در تماس‌های FaceTime اضافه شده و‌ می‌توانید با اپل واچ خود این تماس‌ها را کنترل کنید. ویژگی Live text هم بهبودهایی داشته و‌ می‌توانید آن را کپی و ترجمه کنید.

کیف پول

بهبودهایی برای حفظ حریم خصوصی والت طراحی شده و تایید ID درون برنامه‌ای برای برنامه‌های شخص ثالث فعال شده است. ویژگی Tap to pay نیز با iOS 16‌ می‌آید تا صورتحساب‌ها را مستقیم از کیف پول پرداخت کنید.

نقشه‌ها

با ویژگی‌های جدید Maps در iOS16‌ می‌توانید سفرهای اخیر را ذخیره کرده و ارسال کنید. علاوه بر این‌ می‌توانید چندین ایستگاه در یک مسیر اضافه کنید یا کرایه‌های حمل و نقل عمومی را بررسی کنید.

ورزش‌ها

اپل نیوز بخش جدیدی از My Sports را دریافت کرده که امکان مشاهده برنامه‌ها، جدول رده بندی و امتیازات تیم‌های مورد علاقه کاربر را فراهم‌ می‌کند. آپدیت رویدادهای زنده ورزشی را هم‌ می‌توانید به قفل صفحه اضافه کنید.

اشتراک گذاری خانواده

با این ویژگی‌ می‌توانید یک حساب کاربری را به اشتراک بگذارید و عکس‌ها و ویدیوها را به صورت خانوادگی تماشا کنید. با این ویژگی امکان اشتراک تنظیمات در دستگاه‌های مختلف اپل وجود دارد و والدین‌ می‌توانند راحت‌تر خرید کودکان خود را بررسی کنند.

امنیت با ویژگی Safety Check

Safety Check یک ویژگی جدید برای کمک به افرادی است که در معرض خشونت یا آزار قرار گرفتند. با این ویژگی کاربران‌ می‌توانند دسترسی به پیام‌ها و تمام حساب‌هایی که به شریک‌شان دادند را لغو کنند و از iCloud در همه دستگاه‌ها خارج شوند. کاربران همچنین‌ می‌توانند اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را با این ابزار متوقف کنند.

باز طراحی Home App

اپلیکیشن Home App متناسب با تغییرات و استانداردهای جدید خانه‌های هوشمند تغییراتی داشته و‌ می‌توان مدیریت خانه هوشمند را به شکل بهینه‌تری با این برنامه دنبال کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها