|

آپدیت جدید سیستم عامل اپل واچ چه امکاناتی را در بر دارد؟

سیستم‌عامل iOS 16 بالاخره در مراسم WWDC 2022 رونمایی شده و علاقه‌مندان توانستند که با قابلیت‌های جدید آن آشنا شوند

آپدیت جدید سیستم عامل اپل واچ چه امکاناتی را در بر دارد؟

سیستم‌عامل iOS 16 بالاخره در مراسم WWDC 2022 رونمایی شده و علاقه‌مندان توانستند که با قابلیت‌های جدید آن آشنا شوند. این سیستم‌عامل مثل همیشه روی اکثر آیفون‌های شرکت اپل قابل استفاده خواهد بود و کاربران آیفون ۷ به بالاتر مشکلی در نصب آن نخواهند داشت. البته کاملا مشخص است که آیفون‌های سطح پایین‌تر به برخی از قابلیت‌های این سیستم‌عامل دسترسی نخواهند داشت. همراه با خرید آیفون 13 در کنار آیفون‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد، بهترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل در اختیار شما خواهد بود. تا زمان انتشار کامل این سیستم‌عامل چند سواهی باقی مانده است و باید صبر داشته باشید.

در این نسخه‌ صفحه قفل قابل سفارشی‌سازی شده است و بهبودهایی هم در بخش‌های دیگر مانند برنامه Messages خواهیم داشت. یک کتابخانه تصاویر جالب هم وجود دارد. دلایل دیگری هم برای نصب این سیستم عامل وجود دارد که می‌توانیم هنگام عرضه رسمی آن در پاییز امسال مشاهده کنیم.

 

ویژگی‌های مهم iOS 16

با خرید آیفون 13 پرو مکس هم می‌توانید این سیستم عامل را در هنگام انتشار نصب کرده و از قابلیت‌های آن بهره مند شوید. با خرید آیفون 13 در مدل‌های مختلف، کافی است که این آپدیت را دریافت کرده و به قابلیت‌هایی مانند تغییر فونت در صفحه قفل و همچنین امکانات جدید بخش فوکوس دسترسی پیدا کنید. اکنون، صفحه قفل با تغییرات اساسی همراه خواهد شد و می‌توانید فونت ساعت، رنگ فونت و تصاویر پس زمینه را نیز تغییر دهید. 

اکنون فوکوس می‌تواند در صفحه قفل هم قابل استفاده باشد. می‌توانید صفحات قفل جدیدی را ساخته و به حالت‌های فوکوس مانند کار و بازی هم دسترسی پیدا کنید. هر کدام می‌توانند تنظیمات و ویجت‌های قابل شخصی را هم داشته باشند. بخش Messages اکنون قابلیت ویرایش و حذف پیام‌ها را اضافه کرده‌اند و برنامه SharePlay را می‌توانید همراه با برنامه پیام‌ها هم استفاده کنید. بخش Apple Pay اکنون به شما اجازه می‌دهد که پرداخت‌های بدون نیاز به اتصال خود سایت‌های مبدا را همراه با خرید آیفون 13 خود داشته باشید. یقین داشته باشید که این سیستم‌عامل می‌تواند قابلیت‌های جدیدتری را هم همراه با خرید اپل واچ برای شما داشته باشد.

 

صفحه قفل

اپل زمان زیادی را صرف هایلایت کردن صفحه قفل در iOS 16 گذاشته است و در سخنرانی اصلی رویداد WWDC هم به این موارد اشاره کرد. به‌طور خلاصه، این یک ارتقا اساسی برای صفحه قفل است و می‌توانید از صفحه قفل قدیمی خلاص شوید. تغییرات زیادی در این بخش وجود دارد و بسیاری از آن‌ها شبیه به آن چیزی هستند که گوگل با سیستم عامل اندروید هم در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید فونت و رنگ ساعت را ویرایش کرده و جای تصاویر را هم تنظیم کنید. سبک‌های مختلفی مانند فیلترها هم وجود دارند که بسته به نیاز می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

 

تغییرات برنامه Messages

برنامه پیام‌ها نیز شاهد پیشرفت‌های بزرگی هستند. بسیاری از کاربران تحت تاثیر قابلیتی قرار گرفته‌اند که می‌توانید پیام‌های خود را در آن ادیت یا لغو کنید. این قابلیت باید مدت‌ها پیش فراهم می‌شد و اپل مانند حذف ناچ صفحه نمایش از گوشی‌های آیفون، آن را به تعویق انداخته بود. کاربران می‌توانند رشته پیام‌های خوانده نشده را را علامت گذاری کرده و بهتر آن‌ها را مدیریت کنند. در صورتی هم که بخواهید آن‌ها را بعدا برگردانید، این امکان برای شما فراهم خواهد شد. قابلیت Shareplay را هم داریم که برای اولین‌بار در iOS 15 معرفی خواهد شد.

خرید از بازرگانی سیب

 

خرید از بازرگانی سیب

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آیفون 13 پرو مکس به سایت بازرگانی سیب مراجعه کنند. تمام محصولات اپل را می‌توانید در این سایت به‌صورت اقساطی خریداری کنید. خرید اقساطی برای محصولاتی مانند اپل واچ نیز فراهم شده است. با خرید اپل واچ در کنار خرید آیفون 13 می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری از این ساعت هوشمند دسترسی پیدا کنید. همراه با سیستم عامل جدیدی که قرار است پاییز امسال منتشر شود، این قابلیت‌ها بسیار بهتر خواهند شد.

با امکان خرید اقساطی از سایت بازرگانی سیب، تنها با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ کل محصول می‌توانید صاحب آن شده و مابقی مبلغ را نیز به‌صورت اقساطی بین ۳ الی ۱۲ ماه پرداخت کنید. بسته به اینکه چه شرایطی دارید، می‌توانید مبلغ پیش پرداخت را بالا برده و حتی تعداد اقساط را نیز کاهش دهید تا میزان سودی که روی خود گوشی کشیده می‌شود، کاهش پیدا کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها