|

محبوب ترین خودروهای الکتریکی جهان در سال 2022

روزهای اولی که خودروهای الکتریکی به بازار آمدند، کسی باور نمی کرد که مانند آنچه امروز می بینیم از آنها استقبال شود.

محبوب ترین خودروهای الکتریکی جهان در سال 2022

روزهای اولی که خودروهای الکتریکی به بازار آمدند، کسی باور نمی کرد که مانند آنچه امروز می بینیم از آنها استقبال شود. در سال 2021 فروش خودروهای الکتریکی بیش از دو برابر شد، انتظار می‌رود که در سال 2022 تقاضا برای خودروهای الکتریکی همچنان به رشد خود ادامه دهد.

به گزارش کاماپرس، تسلا مدل Y، فورد موستانگ Mach-E و ولوو XC40 از جمله خودروهای الکتریکی هستند که در سال 2022 عرضه شده‌اند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی این خودروهای الکتریکی می پردازیم.

تسلا مدل Y 2022

از بین خودروهای موجود، ما تسلا مدل Y را به‌ عنوان یکی از بهترین خودروی الکتریکی 2022 معرفی می‌کنیم. مدل Y یک شاسی‌بلند جادار با یدک‌کشی تا 3500 پوند است. شبکه شارژرهای سریع سوپرشارژر DC تسلا نیز بزرگتر است و قابل اعتمادتر و قابل اطمینان‌تر عمل می‌کند.

در هنگام شارژ، راندمان مدل Y در برابر بسیاری از خودروهای برقی الکتریکی بیشتر است و مصرف شارژ را به خوبی کاهش می‌دهد. به طور استاندارد با یک شارژر موبایل 120 و 240 ولتی با سرعت شارژ بالا عرضه می‌شود. تسلا یک آداپتور J1772 برای جفت کردن کانکتور اختصاصی خود با شارژرهای غیر تسلا قرار می‌‌دهد.

رانندگی با مدل Y بسیار هیجان‌انگیز است. این خودرو فاقد پنل ابزار معمولی است و همه چیز از جمله سرعت سنج به صفحه نمایش لمسی 15 اینچی وسط داشبورد متصل است. استحکام آن بیشتر شبیه خودروهای اسپورت است. شتاب سریع‌تر این خودرو با فشار یک دکمه فعال می‌شود.

تسلا

فورد موستانگ Mach-E 2022

فورد موستانگ Mach-E الهام گرفته از یکی از برجسته‌ترین خودروها تاریخ خودرو است. فورد موستانگ Mach-E به عنوان یک ماشین شاسی‌بلند، با پنج صندلی و چهار در و فضای کافی برای سرنشینان و بار، در قلب بازار پررونق خودروهای شاسی‌بلند EV قرار دارد.

حداکثر برد این خودرو 305 مایل برآورد شده که بسیارچشمگیر است. طبق گفته فورد، نسخه‌های GT با قدرت 480 اسب بخار و چهار چرخ متحرک می‌توانند سرعت Mach-E را در 3.5 ثانیه به 60 مایل در ساعت برسانند؛ در حالی که نسخه‌های غیرGT بین 4.8 تا 6.1 ثانیه سرعت دارند.

در داخل این خودرو، صفحه نمایش لمسی بزرگ 15.5 اینچی در مرکز فرمان قرار دارد و اکثر کنترل‌ها را در خود جای داده است. برخلاف تسلا مدل Y، یک دسته ابزار جلوتر از راننده وجود دارد که سرعت سنج و سایر موارد حیاتی را نشان می‌‌دهد.

فورد

XC40 Recharge Twin 2022  Volve

زمانی که ولوو XC40 اصلی گازسوز ،در سال 2019 معرفی شد، به دلیل فضای داخلی مناسب، شیک بودن و ویژگی‌های متفکرانه‌اش مانند سطل زباله موجود در کنسول ذخیره‌سازی مرکزی، نامزد دریافت جایزه بهترین‌ خودرو سال 2019 شد.

به گفته ولوو، XC40 Recharge Twin یک شاسی‌بلند سریع است که شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 4.7 ثانیه طی می‌‌کند. این ویژگی به لطف قدرت 402 اسب بخار از یک باتری 78 کیلووات ساعتی و دو موتور، یکی در جلو و دیگری در عقب است.

Mach-E و تسلا Y هر دو در سواری ویژگی‌های عجیبی دارند، اما کیفیت سواری XC40 بی‌خطر و راحت است. XC40 تنها نامزدی است که صرفا برای خودروی الکتریکی طراحی نشده و فقط نسخه‌ گازسوز دارد.

XC40 Recharge Twin 2022  Volve

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها