|

جزئیات انواع مدل های آیفون 14

شرکت اپل کمتر از چند ماه دیگر از مدل جدید آیفون 14 رونمایی می کند.

جزئیات انواع مدل های آیفون 14

شرکت اپل کمتر از چند ماه دیگر از مدل جدید آیفون 14 رونمایی می کند. با توجه به روز رسانی هایی که در مدل های مختلف آیفون دیده می شود، کاربران و علاقه مندان به آیفون 14 انتظار ویژگی های تازه ای از آن دارند.

بارزترین تغییری که قرار است در آیفون سری 14 رخ دهد، حذف ناچ در مدل‌های پرو است. البته باز طراحی سوراخ ناچ به شرطی صورت می‌گیرد که همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود.

4ba37959aca2dfbfe427ae83064c6429

معرفی مدل‌های سری 14 اپل

شرکت اپل قصد دارد در این سری از 4 محصول خود رونمایی کند:

  • آیفون 14

  • آیفون 14 پرو

  • آیفون 14 مکس

  • آیفون 14 پرو مکس

همان طور که می‌بینید در بین مدل‌های معرفی شده خبری از فاکتور فرم مینی نیست.

آیفون 14 و 14 پرو دارای صفحه نمایش 6.1 و آیفون 14 مکس و پرو مکس صفحه نمایش 6.7 اینچی دارند. قرار است دو مدل پرو با صفحه نمایش مجهز به پنل پروموشن به بازار عرضه شوند.

بنابراین کاربران تلفن‌های همراه سری 14 مدل پرو شرکت اپل متناسب با محتوای در حال پخش شاهد نرخ نوسازی متغیر بین 10 الی 120 هرتز خواهند بود. البته برخی گزارش‌ها نیز مبنی بر این است که هر 4 مدل نسل جدید اپل از نرخ نوسازی 120 هرتز برخوردار هستند.

طراحی iPhone سری 14

جدیدترین گزارش‌ها گویای این امر است که به‌جای بریدگی یا ناچ، دو حفره در قسمت بالای صفحه نمایش گوشی‌های پرو iPhone 14 قرار گرفته است. حفره اول محل قرارگیری دوربین سلفی بوده و طراحی دایره‌ای شکل دارد. حفره دوم نیز برای Face ID تعبیه شده و شبیه به کپسول است.

انتظار می‌رود در مدل‌های پرو دیگر خبری از برآمدگی دوربین روی بدنه گوشی نباشد. بنابراین ضخامت گوش‌های پرو سری ۱۴ اپل نسبت قبل افزایش خواهد یافت.

اپل-iPhone-14-Pro-اولین-آیفون-بدون-ناچ-و-با-نمایشگر-OLED-خواهد-بود

ظرفیت رم و حافظه اپل سری ۱۴

در رابطه با حافظه رم نیز اخبار مختلفی به گوش می‌رسد. به نحوی که برخی منابع گزارش می‌دهند؛ اپلی‌ها یا همان کوپوتینویی‌ها قصد دارند برای مدل‌های پرو از رم 8 گیگابایتی استفاده کنند.

اما در رابطه با ظرفیت رم مدل‌های سری ۱۴ و مکس اپل هنوز خبر خاصی منتشر نشده است. البته برخی منابع خبر می‌دهند که هر ۴ مدل سری ۱۴ اپل مجهز به رم ۶ گیگابایتی هستند.

ظرفیت حافظه درنظر گرفته شده برای مدل‌های پرو و استاندارد متفاوت خواهند بود. به نحوی که پیش‌بینی می‌شود iPhone ۱۴ استاندارد و مکس دارای حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ مگابایت و iPhone۱۴ پرو و پرو مکس  ظرفیت حافظه ۲۴۶ گیگا بایت داشته باشند.

مشخصات دوربین‌های اپل سری ۱۴

دیگر اخبار موجود در رابطه با گوشی ۱۴ آیفون با دوربین آن ارتباط دارد. گفته‌ها نشان می‌دهند که شرکت اپل برای تلفن‌های همراه سری ۱۴ خود از ماژل دوربین ۳ گانه استفاده می‌کند. ۳ دوربین درنظرگرفته شده شامل دوربین ۴۸ مگا پیکسلی، دوربین ۱۲ مگا پیکسلی با لنز تله‌فتو و دوربین ۱۲ مگا پیکسلی با لنز اولتراواید هستند.

دوربین ۴۸ مگا پیکسلی دوربین اصلی به شمار می‌رود و نسبت گوشی‌های سری پیشین اپل تصاویر را با وضوح بیشتر ثبت و ضبط می‌کند. همچنین ادعاها مبنی بر این است که دوربین این گوشی‌ها قابلیت ضبط تصاویر و ویدیوهایی با فرمت 8K را دارند. مسلماً چنین قابلیتی یکی از جذابیت‌های بالقوه محصولات سری 14 iPhone خواهد بود.

2323-2

قیمت آیفون ۱۴

همان طور که مستحضر هستید؛ در بین گوشی‌های سری ۱۳ آیفون، گوشی‌های فاکتور فرم مینی ارزان‌ترین قیمت را دارند. از آنجایی که در بین محصولات سری ۱۴ خبری از فرم مینی نیست، چنین پیش‌بینی برای آن‌ها منتفی است.

اما طبق اخبار موجود، گوشی‌های سری ۱۴ استاندارد و پرو نسبت به گوش‌های سری مکس و مکس پرو قیمت ارزان‌تری خواهند داشت. به هرحال برای دریافت لیست قیمت واقعی باید تا ماه دسامبر که طبق آیین هر سال زمان عرضه اپل سری ۱۴ به بازار است صبر کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها