|

کامپیوترهای تدوین فیلم؛ هر آنچه باید بدانید

در پشت پرده تدوین فیلم همیشه یک کامپیوتر با استاندارهای ویژه ای قرار دارد.

کامپیوترهای تدوین فیلم؛ هر آنچه باید بدانید

در پشت پرده تدوین فیلم همیشه یک کامپیوتر با استاندارهای ویژه ای قرار دارد. کامپیوترهایی که برای این کار استفاده می شوند به پردازشگر و کارت گرافیک بسیار قوی مجهز هستند. این اجزا در انواع مختلف در بازار به فروش می رسند؛ با توجه به نیازهایی که برای تدوین دارید می توانید انواع آن را انتخاب کنید.

برای فرقی ندارد که قصد تدوین فیلم­های خانوادگی را داشته باشید یا بخواهید یک فیلم برای مراسم اسکار تدوین کنید، سیستم شما در هر صورت باید استانداردهای لازم کارهای تدوین را داشته باشد.

انتخاب سخت افزارهای مناسب برای تهیه یک سیستم کامپیوتر حرفه ای جهت تدوین فیلم تعیین کننده است. اغلب برنامه های تدوین به ظرفیت بالایی از حافظه و گرافیک نیاز دارند که متناسب با آنها باید سخت افزارهای مورد نیاز را خریداری کنید.

SSD

برای حافظه ذخیره سازی سیستم مورد نظر خود می‌توانید از بین هارد دیسک و درایو حالت جامد یکی را انتخاب کنید. هارد دیسک‌ها کندتر، غیر قابل اعتمادتر وارزان‌تر هستند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا حد امکان از حافظه ذخیره سازی SSD استفاده کنید. زیرا هارد دیسک‌ها ممکن است تحت فشار کار با فیلم‌های 4k  دچار مشکل شوند و سیستم شما هنگ کند یا فعالیت آن کند شود.

best-computer-for-video-editing-cover

CPU

به CPU مغز کامپیوتر نیز گفته می‌شود. برخی از انواع CPU نیز قابلیت‌های مختلفی مانند هایپرتیدینگ داشته و چند هسته‌ای هستند. به همین دلیل پیش از خرید آن‌ها باید نکات زیادی را مد نظر داشته باشید. هر تراشه نسل ۱۰ یا ۹ اینتل i7 یا i5 دارای قدرت زیادی است. AMD Ryzen7 2700 نیز یکی از نمونه‌های پر سرعت و پر قدرت است که می‌توانید از آن برای تدوین فیلم استفاده کنید.

RAM

وظیفه حافظه رم این است که تعیین کند نرم افزار تدوین فیلم شما همزمان با چه تعداد داده می‌تواند کار کند. برای مدیریت و تدوین فیلم‌های معمولی 1080p شما باید یک رم حداقل ۱۶ گیگابایت بر روی سیستم خود داشته باشید. برای تدوین فیلم‌های 4k نیز به حداقل رم ۳۲ گیگابایت یا بیشتر بر روی سیستم خود نیاز دارید.

کارت گرافیک

کارت گرافیک یا همان GPU وظیفه تصویر سازی و سرعت بخشیدن به عملیات تدوین را بر عهده دارد. از پردازنده‌های گرافیکی سریع برای تدوین فیلم می‌توان به پردازنده‌هایی مانند NIVIDIA RTX 2080 اشاره کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که در صورت کند بودن CPU، نمی‌توانید پردازنده را به خوبی روی سیستم خود اجرا کنید.

editor-video-min

کیفیت مانیتور

کیفیت مانیتور شما برای ادیت و تدوین فیلم بسیار مهم است. اگر شما یک مانیتور حرفه‌ای نداشته باشید، نصب پیشرفته‌ترین سخت افزارها نیز بی تاثیر خواهد بود و کارایی لازم را به دست نخواهید آورد. اگر از سیستم PC استفاده می‌کنید، ارتقا آن از طریق خرید مانیتور جدید است. اما اگر از لپ تاپ برای تدوین فیلم استفاده می‌کنید، بهتر است پیش از خرید، مشخصات آن را به خوبی چک کنید.

اگر از کیفیت 4k برای فیلمبرداری استفاده می‌کنید یا قصد دارید سیستم خود را به 4k  ارتقا دهید، باید از یک صفحه نمایش ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰پیکسل استفاده کنید. یکی دیگر از مهم­ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب مانیتور به آن دقت داشته باشید، دقت رنگ مانیتور است. تدوینگران حرفه­ای نیز همیشه به دقت رنگ به اندازه­ی رزولوشن یا وضوح تصویر اهمیت می­دهند.

تعیین بودجه

شما برای تدوین فیلم‌های خانوادگی نیاز به هزینه چند هزار دلاری ندارید. اما اگر قصد تدوین حرفه‌ای فیلم را دارید باید پیش از خرید دقت کافی داشته باشید و یک نمونه با کیفیت تهیه کنید. به عنوان مثال قیمت یک نرم افزار final cut pro اپل در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۹۹.۹۹ دلار است.

توصیه می‌کنیم پیش از خرید سیستم، کارایی‌ و قابلیت‌های سیستم‌های مختلف را بررسی کرده و با مشورت افراد آگاه یک مورد مناسب انتخاب کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها