|

توزیع بیش از ۷۸ هزار پرس غذا توسط موکب های پالایشگاه گاز ایلام در بین زائران اربعین

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای راه اندازی موکب های پالایشگاه گاز ایلام تاکنون بیش از ۷۸ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام در بین زائران اربعین توزیع شده است.

توزیع بیش از ۷۸ هزار پرس غذا توسط موکب های پالایشگاه گاز ایلام در بین زائران اربعین

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای راه اندازی موکب های پالایشگاه گاز ایلام تاکنون بیش از ۷۸ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام در بین زائران اربعین توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی؛ مجید چگنی در بازدید از موکب های شرکت پالایش گاز ایلام افزود: علاوه بر طبخ و توزیع غذای گرم برای زوار، روزانه تعداد قابل توجهی آب معدنی، شربت، چای، کیک و خرما بعنوان میان وعده صبح و عصر و نیمه شب نیز در بین زائران اربعین توزیع شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه وظیفه همه ارگان‌ها و نهادها خدمت‌رسانی به زائران برای برپایی باشکوه حماسه اربعین حسینی است، تصریح کرد: این تعداد غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام در موکب های این پالایشگاه در شهرستان های چوار و ایلام در مسیر رفت و برگشت تردد زائران توزیع شده است.

چگنی با بیان اینکه در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان که سیل ارداتمندان به اباعبدالله (ع) را راهی مسیر دلدادگی کرده، این شرکت با خدمات رسانی به زائران، ارادت خود را به اهل بیت دوچندان کرده اند،اظهار داشت: خدمت به زوار اربعین کمتر از زیارت حرم ابا عبدالله الحسین(ع) نیست.

وی ادامه داد: موکب این شرکت در کنار خدمت‌رسانی به زائران، اقدامات فرهنگی و آموزشی را به منظور ارتقای ایمنی و سلامت زائران به خصوص محافظت در برابر گرمازدگی و غیره در دستور کار خود قرار داده‌است.

چگنی با اشاره به اینکه شرکت پالایش گاز ایلام با بسیج همه ظرفیت‌های موجود برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تلاش کرده است، تأکید کرد: توزیع و طبخ غذا، بهداشت و درمان، نصب و راه اندازی ۲ کارخانه یخ و ۲ سردخانه در مرز مهران و غیره از دیگر اقدامات مهم این شرکت به زائران اربعین است.

وی اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران امسال برای برپایی باشکوه تر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) نسبت به افزایش۱۰۰ درصدی بودجه و افزایش تعداد موکب های خود از ۴ به ۸ موکب  اقدام و با تحویل قریب ۲۰۰ اتوبوس در جابجایی زائرین همکاری کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به اعلام آمادگی وزارت نفت مبنی بر ساخت ۲ سردخانه به ظرفیت یک میلیون بطری آب و دو کارخانه یخ به ظرفیت ۱۰ تن در روز، نظر به مدیریت مناسب این شرکت و توانمندی آن مجموعه، این ماموریت به پالایشگاه گاز ایلام محول شد که این شرکت در زمان مناسب نسبت به خرید، نصب و راه اندازی این تجهیزات اقدام نموده است.

معاون وزیر نفت از نصب و راه اندازی۲ سردخانه و ۲ کارخانه یخ در محل پایانه مرزی مهران به منظور استفاده زائرین اربعین حسینی توسط پالایشگاه گاز ایلام خبر داد و تصریح کرد: برای نصب و راه اندازی آنها مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت کارخانه های یخ ساز ۱۰ تن در روز و ظرفیت سردخانه زیر صفر ۲۴۰ تن و بالای صفر ۲۰۰ تن است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: علاوه بر خدمات مذکور، از ابتدای راه اندازی موکب ها تاکنون بیش از ۴ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی توسط پالایشگاه گاز ایلام به زائرین اربعین ارائه شده است‌.

چگنی از ارائه بیش از ۴ هزار خدمت بهداشتی و درمانی طی چند روز گذشته تاکنون به زائران اربعین حسینی از سوی اکیپ مستقر در مسیر زائرین خبر داد و افزود: این خدمات در قالب ۵ خدمت به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ارائه شده است و تا پایان خروج زوار این خدمات رسانی استمرار دارد.

چگنی تصریح کرد: علاوه بر این خدمات، با همکاری صورت گرفته با بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور بیش از ۷۰ قلم دارویی تأمین و در اختیار درمانگاه این پالایشگاه برای خدمات ‌رسانی به زائران اربعین قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه این خدمات بهداشتی و درمانی در مسیر رفت و برگشت زوار اربعین حسینی ارائه شده است، گفت: افزون بر این خدمات، یک دستگاه کانکس مجهز به همراه امکانات پزشکی و دو تخت بستری و یک دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی در موکب‌های پالایشگاه گاز ایلام مستقر شده است.

چگنی افزود: علاوه بر اجاره ۳ سوله سردخانه به ظرفیت ۳ هزار تن و با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال و دراختیار گذاشتن آن به قرارگاه اربعین استان، کمک‌های لجستیکی از جمله در اختیار گذاشتن اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و جرثقیل‌های ۳۵ و ۵۵ تنی از دیگر اقدامات پالایشگاه گاز ایلام در این مدت بوده است.

خبرنگار : مهدی نوری

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها