|

کالاهای اساسی زیر نرخ مصوب در نمایشگاه بهاره

قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۲ کیلوگرمی ۱۰۵ هزار تومان، شکر بسته بندی شده ۳۲ هزار تومان به فروش می رسد درحالی که نرخ مصوب این محصولات به ترتیب ۱۱۲ هزار تومان و ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

کالاهای اساسی زیر نرخ مصوب در نمایشگاه بهاره

به گزارش شبکه شرق، عرضه کالاهای اساسی زیر نرخ مصوب توسط وزارت جهاد کشاورزی و سایر توزیع کنندگان در نمایشگاه بهاره آغاز شد.

 یکی از برنامه‌های عرضه کالاهای اساسی و تنظیم بازاری مورد نیاز مردم برای شب عید و ماه مبارک رمضان، توزیع این محصولات در نمایشگاه‌های بهاره است به طوری که وزارت جهاد کشاورزی به طور مستقیم اقدام به عرضه این محصولات می‌کند.

براساس مشاهدات میدانی این محصولات در نمایشگاه بهاره ارم در تهران عرضه شده است به طوری که این مواد غذایی اندکی نیز زیر نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد. قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی 2 کیلوگرمی 105 هزار تومان، شکر بسته بندی شده 32 هزار تومان به فروش می رسد درحالی که نرخ مصوب این محصولات به ترتیب 112 هزار تومان و 33 هزار و 800 تومان است.

هر کیلوگرم گوشت سردست منجمد برزیلی 315 هزار تومان و گوشت ران 325 هزار تومان است؛ مرغ منجمد تنظیم بازاری نیز 65 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد  که مطابق با نرخ مصوب خود است.

 

عدم عرضه لاستیک نرخ مصوب در نمایشگاه ارم

یکی از کالاهایی تنظیم بازاری دیگری که قرار بود در این نمایشگاه عرضه شود و وزیر صمت در افتتاحیه خود خبر داده بود لاستیک تنظیم بازاری است اما بر اساس مشاهدات میدانی این محصول در نمایشگاه بهاره ارم عرضه نشده بود.

براساس اعلام علی آبادی وزیر صمت 360 نمایشگاه در سراسر کشور دایر شده و تعداد غرفه‌ها در کل کشور بیش از 30 هزار عدد است.3 هزار  نفر از بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسان وزارت صمت بر این نمایشگاه‌ها نظارت دارند.

علی‌آبادی در مراسم افتتاحیه اعلام کرده بود: تلاش می کنیم در این نمایشگاه‌ها لاستیک خودرو را نیز با قیمت مصوب عرضه کنیم، همچنین شرایطی فراهم‌ شده تا متقاضیان بتوانند ثبت نام خود را در سامانه در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند.

بنابر این گزارش یکی از نکات قابل توجه در نمایشگاه حضور پررنگ نظارت‌های صنفی است به طوری که این ناظران با البسه مشخص در حال گشت زنی در نمایشگاه هستند و بر خرید و فروش قیمت نظارت دارند و تقریباً بر روی کلیه کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه برچسب قیمت گذاری توسط اتحادیه مربوط نصب شده است.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها