|

توضیحات سخنگوی دولت درباره علت افزایش قیمت دلار و کسری بودجه ۱۴۰۳

سخنگوی دولت به افزایش بی‌سابقه نرخ ارز و قیمت دلار و ناترازی تحمیل‌شده بر بودجه سال ۱۴۰۳ واکنش نشان داد و در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات سخنگوی دولت درباره علت افزایش قیمت دلار و کسری بودجه ۱۴۰۳

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی دولت گفت: اگر منبع درآمدی بیش از آنچه که دولت اعلام کرده، قابل پیش بینی است، مشخص شود و دولت از آن استقبال می‌کند.

«علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت سخنگوی دولت امروز «یازدهم بهمن ماه» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ناترازی تحمیل‌شده بر بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که ابتدا باید پیش‌بینی منابع در تنظیم بودجه صورت بگیرد زیرا باید ببینیم که چقدر منابع داریم و سپس برای سرمایه‌گذاری یا هر موضوع دیگری، برنامه‌ریزی کنیم.

جهرمی افزود: در حوزه بودجه‌ریزی عمومی دولت هم وضعیت همین گونه است. در سقف منابع پیش‌بینی شده مصارف را در نظر می‌گیریم و زمانی که سقف پیش بینی منابع را مشخص کردیم، نمی‌توانیم افزون بر آن هزینه اضافه کنیم؛ این موضوع تبدیل ناترازی در بودجه می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: عرضه ارز بیشتر از تقاضاست بنابراین افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد.

علی بهادری جهرمی درباره آخرین وضعیت ارزی کشور، گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی بیشتر از تقاضاست و افزایش قیمت ارز دلیل اقتصادی ندارد. ترازهای ارزی مثبت و درآمدهای ارزی در دسترس و قابل قبول است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها