|

قیمت تتر به چه صورت محاسبه میشود؟ نکاتی که باید بدانید

اگر دوست دارید بدانید که محاسبه قیمت تتر چگونه انجام می‌شود، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم دلایل اختلاف قیمتی تتر را بررسی کنیم و در نهایت به شما بگوییم که بهترین مکان برای خرید این دارایی کجاست. با ما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قیمت تتر به چه صورت محاسبه میشود؟ نکاتی که باید بدانید

 

استیبل کوین تتر: یادآوری ماهیت ثابت تتر

شاید بد نباشد پیش از محاسبه قیمت تتر این نکته را یادآور شویم که تتر نوعی استیبل کوین است. یعنی قیمت این سکه باید پایدار باشد و نباید تحت تاثیر عوامل مختلفی قیمت آن کاهش یا حتی افزایش داشته باشد.

اگر این اصل را بپذیریم ممکن است سوال به‌وجود بیاید که نوسانات تتر ناشی از چه تغییری در بازار هستند؟ باید بدانید که این نوسانات به‌شدت کم هستند و تغییری در قیمت اصلی تتر که 1=1 است ایجاد نخواهند کرد. این تغییر به‌شدت ضعیف و در اعشار‌های قیمتی این سکه رخ می‌دهد.

به همین سبب برای اطلاع قیمت آن به محاسبات مختلف نیاز داریم و ممکن است در مکان‌های مختلف این دارایی با قیمت‌های مختلفی معامله شود.

قیمت تتر در بازارهای جهانی

در بازار‌های جهانی مطابق چیزی که خود تتر ادعا کرده قیمت این دارایی 1 دلار امریکا است و همیشه هم بر همین قیمت استوار می‌ماند. نکته‌ای که وجود دارد این است که قیمت تتر 1 دلار است اما دقیقا 1 دلار نیست.

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر روی قیمت این دارایی تاثیر بگذارند و آن را در دامنه سنت تغییر دهند. ریسک‌های بازار و رابطه معروف اقتصادی عرضه و تقاضا جزء این عوامل هستند.

اما چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت تتر تاثیر بگذارند؟ در ادامه همراه ما باشید تا درباره این موضوع به‌طور کامل صحبت کنیم.

دلیل اختلاف قیمت تتر در بازارهای جهانی

برای محاسبه قیمت تتر باید ابتدا بدانیم که چه عواملی بر روی آن تاثیرگذار هستند. در ادامه تک‌تک این عوامل را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدانید که چرا قیمت تتر گاهی نزدیک 2 دلار و گاهی کمتر از چیزی است که باید باشد.

تاثیر بیت کوین بر عرضه تتر

تتر دارایی‌ است که برای مبادلات مختلف در بازار استفاده می‌شود. اگر کسی بخواهد بیت کوین بخرد ابتدا باید فیات خود را تبدیل به تتر کند و سپس از صرافی بیت کوین خریداری کند.

به همین دلیل خرید و فروش تتر بیشتر حول انجام معاملات مختلف صورت می‌گیرد. از همین جهت عملکرد خوب بیت کوین می‌تواند در عرضه تتر تاثیر داشته باشد.

بیت کوین زمانی که عملکرد خوبی دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که تتر خود را با آن معاوضه کنند. در اثر چنین چیزی تعداد تتر‌های در دسترس بازار بیشتر خواهد شد و ما در محاسبه قیمت تتر با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شویم.

 

تقاضای تتر در زمان سقوط بازار

دقیقا عکس چیزی که در بخش قبلی توضیح دادیم هم وجود دارد. بیت کوین بر دیگر آلت کوین‌های بازار تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس اگر بیت کوین سقوط کند دیگر آلت کوین‌ها هم سقوط خواهند کرد.

زمانی که بازار ارز دیجیتال دچار سقوط کلی شود بسیاری ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را از این بازار خارج کنند یا برای مدتی آن‌ها را در خدمت دارایی‌های ثابت مثل تتر بگذارند. در چنین شرایطی تقاضا برای تتر بیشتر خواهد شد و قیمت آن بالا خواهد رفت.

فروپاشی سیستم تتر: موثر در قیمت

یک ریسک کلی برای محاسبه قیمت تتر وجود دارد که طرفداران آن بر این باور هستند که تتر احتمال فروپاشی دارد و سیستم آن به‌اندازه کافی امن و مطمئن نیست.

خود تتر ادعا کرده که برای تولید هر سکه یک دلار آمریکا را به‌عنوان پشتوانه قرار داده است. منتقدین این نکته را خاطرنشان کردند که خود دلار آمریکا از تاریخی به بعد دیگر توسط طلا پشتیبانی نشد و امروز یک پول بدون پشتوانه است.

چگونه تتر می‌خواهد فیاتی که خود پشتوانه ندارد را به‌عنوان پشتیبان برای سکه‌اش بگذارد؟ ضمن این‌که منتقدان اعتقاد دارند که تمام سکه‌های تتر با دلار پشتیبانی نمی‌شود. این اخبار مبتنی بر گمانه‌زنی‌ها بر روی قیمت تتر تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

فرمول محاسبه قیمت تتر در ایران

پیش از خرید تتر بهتر است فرمول محاسبه آن در ایران را بدانید. تا اینجا متوجه شدیم که تتر در بازار‌های جهانی از قیمت ثابتی برخوردار نیست.

نکته مهم این است که تتر در ایران نیز اختلاف قیمت دارد و نمی‌توان برای آن بهای مشخصی را ذکر کرد. خلاف بازار‌های جهانی در ایران تتر نوسانات بیشتری دارد چون نرخ دلار آمریکا و ریال ایران برابر نیست و اختلاف قیمتی فاحش آن باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بتوانند از این طریق ترید کنند و سود به‌دست بیاورند.

اختلاف قیمتی تتر و دلار کم است چون در حد سنت نوسانات رخ می‌دهد. اما ریال ایران و دلار امریکا فاصله بسیار زیادی دارند. در ایران قیمت تتر همواره از قیمت دلار کمی بیشتر است.

 

نکات ضروری در هنگام خرید تتر که باید به آن‌ها دقت کرد

اگر قصد خرید تتر دارید بهترین صرافی ارز دیجیتال موجود را انتخاب کنید. صرافی شما باید استاندارد‌های کلی یک صرافی مثل امنیت و حفظ حریم خصوصی را دارا باشد.

اگر این شرایط را داشت سپس به‌سراغ قیمت بروید و ببینید که چقدر اختلاف بین قیمت این صرافی و دیگر صرافی‌ها وجود دارد.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تتر در ایران صرافی ایکس پی است که همواره بهترین قیمت ممکن را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم تبادل ارز دیجیتال خیلی راحت در آن نام‌نویسی کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

محاسبه قیمت تتر فرمول پیچیده‌ای ندارد. عرضه و تقاضا قیمت تتر را در بازار مشخص می‌کنند. البته که تتر یک سکه پایدار یا به بیانی دیگر استیبل کوین است و به همین دلیل قیمت آن هیچ‌ موقع از یک دلار بیشتر نخواهد شد.

اختلاف قیمتی این دارایی و تمام بحث‌هایی که وجود دارد برای اختلاف چند سنتی قیمت تتر است.

البته در ایران اختلاف قیمتی تتر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران فرصت خوبی برای انجام معاملات داشته باشند چون فاصله نرخ ریال ایران و دلار آمریکا بسیار بالا است. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها