|

همشهری نوشت:

زیان ۳۴ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو طی ۶ ماه

تازه‌ترین اطلاعات مالی شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد 3شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در 6‌ماه نخست امسال جمعا 34هزارو276میلیارد تومان زیان کرده‌اند.

زیان ۳۴ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو طی ۶ ماه

 

به گزارش شبکه شرق، تازه‌ترین اطلاعات مالی شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد 3شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در 6‌ماه نخست امسال جمعا 34هزارو276میلیارد تومان زیان کرده‌اند که این میزان در مقایسه با زیان سال قبل که 18هزار میلیارد تومان بود 89درصد افزایش نشان می‌دهد. در میان این 3شرکت، سایپا بدترین عملکرد را داشته و زیان 6ماهه این شرکت نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 345درصد افزایش داشته است. سال گذشته جمع کل زیان سایپا در نیمه نخست سال 1600میلیارد تومان بود که این مقدار در نیمه نخست امسال به 7232میلیارد تومان رسیده است.

این روزنامه نوشته است: بعد از سایپا رتبه دوم بدترین عملکرد به ایران‌خودرو می‌رسد. این شرکت در نیمه نخست سال قبل 13.2هزار میلیارد تومان زیان کرده بود اما این مقدار امسال به 22.4هزار میلیارد تومان رسیده که نشان می‌دهد زیان این شرکت در نیمه نخست امسال 67درصد بیشتر از پارسال است. شرکت پارس خودرو هم وضع مشابهی دارد و زیان 6ماهه این شرکت با 46درصد افزایش به 4هزارو610میلیارد تومان رسیده‌است.

 

 

منبع: همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها