|

کشف ۲۰ میلیون لیتر سوخت در قشم

دادستان عمومی و انقلاب از کشف ۲۰ میلیون لیتر سوخت در جزیره قشم خبر داد و گفت: موضوع اتباع افغانستانی یکی از معضلاتی است که در جزیره قشم وجود دارد و جدیدا اکثریت قاچاق‌ها نیز توسط این اتباع غیر مجاز صورت می‌گیرد.

کشف ۲۰ میلیون لیتر سوخت در قشم

 

به گزارش شبکه شرق، دادستان عمومی و انقلاب از کشف ۲۰ میلیون لیتر سوخت در جزیره قشم خبر داد و گفت: موضوع اتباع افغانستانی یکی از معضلاتی است که در جزیره قشم وجود دارد و جدیدا اکثریت قاچاق‌ها نیز توسط این اتباع غیر مجاز صورت می‌گیرد.

امید مهدوی مجد دادستان عمومی و انقلاب جریزه قشم با بیان اینکه ۲۰ میلیون لیتر قاچاق سوخت در قشم صورت گرفته است، گفت: کشف این میزان قاچاق از سوی سپاه، دریابانی ونیروی انتظامی انجام شده است.

دادستان در پاسخ به این پرسش که قاچاق سوخت از سوی چه کسانی رخ می‌دهد، بیان کرد: موضوع اتباع افغانستانی یکی از معضلاتی است که در جزیره قشم وجود دارد و جدیدا بیشتر قاچاق ها نیز توسط این اتباع غیر مجاز صورت می‌گیرد و نیازمند ساماندهی ضروری توسط دولت است.

این مقام دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد که با همت دولت و سایر سازمان‌های مربوطه یک ساماندهی در این زمینه صورت پذیرد.

او درباره جرییات قاچاق سوخت اینطور توضیح داد: یکی از درخواستهای ما این است که هیات جمعی و تخصصی از سازمان بازرسی جهت بررسی این مسئله حضور پیدا کنند و رئیس کل دادگستری استان این مسئله را رصد می‌کنند.

براساس توضیحات مهدوی مجد، اخیرا مشاهده شد،  یک تریلی روزی ۱۷ بار سوخت گیری انجام میداده و پس از خالی کردن سوخت، مجددا اقدام به سوخت گیری می کرده، شناسایی و توقیف شد. 

او افزود: جدیدا مکاتبه‌ای با بازرسی کل استان هرمزگان جهت شناسایی و بررسی تراکن شهای پمپ بنزین و افراد سودجو داشتیم و دستگاه قضایی استان هرمزگان نیز تدابیری ویژه درباره شناسایی تراکنش و پلاک‌های تکراری اندیشیده است تا یک ماشین نتواند بیش از ۲ تا ۳ بار که سوخت لازم دارد، اقدام به سوخت گیری کند. 

او با بیان اینکه اغلب این قاچاق ها گازوئیل است، گفت: قاچاق بنزین تا حدوی نیز وجود دارد.

براساس اعلام دادستان قشم، اغلب مقصد قاچاق این سوخت‌ها کشورهای حوزه خلیج فارس است.

 

منبع: اعتماد آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها