|

همشهری نوشت:

جنگ در غزه ادامه پیدا کند یا نکند دست بانک مرکزی پر است و بازار دلار به آرامش می‌رسد

فارغ از آتیه ناآرامی‌های فلسطین و جدا از اینکه روند نزولی آغاز شده در بازار ارز تا محدوده تثبیت ادامه پیدا کند یا نه، پر بودن دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به‌ویژه با آزادسازی منابع ارزی کشور در بانک‌های اروپایی، یک وزنه اثرگذار در تعیین سرنوشت بازار ارز محسوب می‌شود.

جنگ در غزه ادامه پیدا کند یا نکند دست بانک مرکزی پر است و بازار دلار به آرامش می‌رسد

به گزارش شبکه شرق، در قرن بیست و یکم به‌واسطه تلاقی منافع سیاسی و اقتصادی کشورها، هرگونه ناآرامی یا بحران در هر گوشه از جهان می‌تواند بر اقتصاد و سیاست بسیاری از کشورها اثرگذار باشد. در جریان طوفان‌الاقصی نیز، در ابتدای امر بازارهای مختلف دچار واکنش شدند؛ اما در ادامه، روند واقعی بازارها با مشخص شدن ابعاد واقعه و راستی‌آزمایی سناریوها پیگیری شد. در ایران نیز، از روز نخست حمله حماس به اسرائیل، بازار ارز ملتهب شد؛ چراکه برخی نسبت به پیامد‌های اقتصادی این درگیری در بازار ایران بدگمان بودند و برخی به‌واسطه سودجویی در این بدگمانی‌ها دمیدند.

این روزنامه تاکید کرده است: فارغ از آتیه ناآرامی‌های فلسطین و جدا از اینکه روند نزولی آغاز شده در بازار ارز تا محدوده تثبیت ادامه پیدا کند یا نه، پر بودن دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به‌ویژه با آزادسازی منابع ارزی کشور در بانک‌های اروپایی، یک وزنه اثرگذار در تعیین سرنوشت بازار ارز محسوب می‌شود.

 

 

منبع: همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها