|

پاسخ قابل قبول گمرک به بخش خصوصی

رئیس کل گمرک ایران در جمع فعالان اقتصادی اتاق تهران حاضر شد و به ابهامات و سوالات پاسخ داد. پاسخ‌هایی که بخش زیادی از آنها از نگاه فعالان اقتصادی قابل قبول بود.

پاسخ قابل قبول گمرک به بخش خصوصی

 

به گزارش شبکه شرق، صبح امروز دومین نشست هیات نمایندگان اتاق برگزار شد. در این نشست رئیس کل گمرک ایران در جمع فعالان اقتصادی اتاق تهران حاضر شد و به ابهامات و سوالات فعالان اقتصادی پاسخ داد. پاسخ‌هایی که بخشی از انها مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گرفت و برخی کماکان مورد نقد آنها بود. 

محمدرضوانی‌فر در آغاز سخنانش گزارشی کامل از وضعیت تجارت خارجی کشور ارائه داد.

در ادمه نشست رییس گمرک در جواب به سوالات مطرح شده توسط اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: آمادگی راه اندازی و توسعه انبارهای اختصاصی  در همه مکان هایی که مورد تایید باشد و امکانات آن را داشته باشد هستیم.              

 او  افزود: تمام اطلاعات موجود در گمرک به جز اطلاعات شخصی تجار قابل ارائه می باشد.

رضوانی‌فر گفت: به علت تحریم ها امکان مبادله الکترونیکی با سایر گمرکات کشورها وجود ندارد به همین دلیل اختلافات آماری در صادرات و واردات وجود دارد رونمایی می شود                                          

او در بخش دیگز افزود: ۶۲ هزارتن برنج خارجی در گمرک وجود دارد که به علت قانون ممنوعیت وارد برنج در فصل برداشت برنج ایرانی و حمایت از تولید داخلی از اول مرداد تا اخر آبان امکان ترخیص آن وجود ندارد .

رضوانی‌فر همچنین گفت: ۱۵ درصد از تولید کنندگانی که در مسیر قرمز قراردادشتند به مسیر زرد یا سبز رفته هستند بخصوص تولید کنندگان خوش نام .

 

منبع: اکوایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها