|

تجهیز ناوگان دریایی عراق به قایق‌های پیشرفته برای زائران اربعین

مدیر کل اداره مهندسی دریایی وزارت عراق گفت: با دستور مستقیم وزیر حمل و نقل، قایق‌های پیشرفته برای خدمت‌رسانی و انتقال زائران ایرانی که برای مراسم اربعین به عراق سفر می‌کنند اختصاص داده شده است.

تجهیز ناوگان دریایی عراق به قایق‌های پیشرفته برای زائران اربعین

به گزارش شبکه شرق، وزارت حمل و نقل عراق از تجهیز ناوگان دریایی این کشور به قایق‌های پیشرفته مسافربری برای جا به جایی زائرین بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش روز جمعه وزارت حمل و نقل عراق، «احمد جاسم نعیم الاسدی» مدیر کل اداره مهندسی دریایی این وزارتخانه گفت: با دستور مستقیم «رزاق محبیس السعداوی» وزیر حمل و نقل، قایق‌های پیشرفته برای خدمت‌رسانی و انتقال زائران ایرانی که برای مراسم اربعین به عراق سفر می‌کنند اختصاص داده شده است.

مدیر کل اداره مهندسی دریایی وزارت حمل و نقل عراق به تعداد این قایق‌ها و محل مورد استفاده آن‌ها اشاره‌ای نکرد.

وی اظهار داشت: قرارداد حمل و نقل رودخانه‌ای بین عراق و جمهوری اسلامی ایران اقدامی مثبت در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه و توسعه بخش گردشگری دو کشور است.

پیشتر معاون وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه هفته جاری با تاکید بر ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفته بود که امسال خط کشتیرانی بین خرمشهر و بصره راه‌اندازی می‌شود اما در این خصوص هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم و منتظر اعلام نظر طرف عراقی هستیم.

«شهریار افندی‌زاده» در نشست خبری سفرهای اربعین ۱۴۰۲ با اشاره به این‌که وزارت نفت و صمت موافقت کرده‌اند که بخشی از اتوبوس‌های خود را در اختیار وزارت راه برای انجام سفرهای اربعین قرار دهند، اظهار داشت: بحث اجاره اتوبوس از کشور ترکیه مطرح شده که در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه برای حمل و نقل زائران پاکستان از ناوگان حمل و نقل این کشور استفاده خواهد شد، افزود: با توجه به این‌که فرمان اتوبوس‌های پاکستانی در سمت راست قرار دارد مقرر شده این اتوبوس‌ها تحت هدایت پلیس راه در جاده‌های ایران تردد داشته باشند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها