|

وزیر راه و شهرسازی:

قیمت بلیت پروازهای اربعین مقطوع است

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت مصوب پروازهای اربعین ۱۴۰۲ تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

قیمت بلیت پروازهای اربعین مقطوع است

به گزارش شبکه شرق، وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن شملچه - بصره گفت: طرف عراقی زمین را برای عملیات مین‌روبی تحویل داده و کار دارد جلو می‌رود.

مهرداد بذرپاش امروز در جمع خبرنگاران درباره عملیات حج ۱۴۰۲ بیان کرد: در این ایام تلاش شد با کمترین تاخیر و مشکل، بیشترین سطح خدمات ارائه شود. کمتر از ۹۰ هزار مسافر اعزام شد با حدود ۱۷۰۰ پرواز؛ زیرا برای هر زائر چهار پرواز باید انجام شود و غیر از چند مورد که نقص فنی بود، پروازها با تاخیرهای کمی انجام شد. در این درجه هوایی که در سرزمین عربستان بود و هوای گرم هم محدودیت‌های پروازی خود را دارد و جا دارد از همه دست‌اندرکاران صنعت تشکر کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرودگاه‌ها هم خدمات خوبی ارائه شد. امسال از تعداد فرودگاه‌های بیشتری زائر ارسال کردیم و بنا داریم برای سال آینده این تعداد را افزایش دهیم؛ زیرا زمانی که تعداد فرودگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند، دسترسی زائران هم به خدمات بیشتر می‌شود و لازم نیست همه به تهران مراجعه داشته باشند؛ از این رو برای اربعین، تعداد فرودگاه‌های ارائه‌کننده خدمات به مردم افزایش خواهد یافت و تلاش می‌کنیم امسال از تمام مراکز استان‌ها اعزام زائران اربعین را عملیاتی کنیم. فرودگاه امام خمینی ۳۰ درصد زائران حج را ارسال کرد و در عملیات اربعین هم بیشتر زائران از این فرودگاه ارسال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۲ اظهار کرد:‌ قیمت مصوب پروازهای اربعین ۱۴۰۲ تا ۱۰ روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد. قیمت مقطوع است و سعی می‌کنیم برای همه مردم دسترسی به خرید بلیت را فراهم کنیم.

پروازهای چارتری از امروز ممنوع شد

بذرپاش در خصوص ممنوعیت فروش بلیت پروازها به‌صورت چارتری از امروز، سه‌شنبه، اضافه کرد:‌ سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها این تصمیم را ابلاغ کرده، این تصمیم بر مبنای مقررات اتخاذ شده است تا آرامش به بازار برگردد. ممکن است این تصمیم بعدا تغییر کند اما تا برگشتن آرامش به بازار خرید و فروش بلیت هواپیما جاری خواهد بود. اکثر شرکت‌های هواپیمایی با این تصمیم همراه هستند اما ما تا رسیدن به نقطه مطلوب دسترسی آسان همه مردم به بلیت پروازها فاصله داریم.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی همخوانی ندارد، گفت: ناوگان ما در حال حاضر کم است و یکی از سیاست‌های ما بر اساس دستور رئیس‌جمهوری طی امسال و سال آینده توسعه ناوگان است. با وجود شرایط تحریمی تلاش می‌کنیم درصد قابل‌توجهی هواپیما وارد ناوگان شود که عدد آن را  تا یک ماه آینده اعلام می‌کنیم؛ برای اینکه ناترازی عرضه و تقاضا در بازار حمل‌ونقل هوایی که باعث التهاب در بازار می‌شود، پوشش داده شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن شملچه - بصره نیز توضیح داد: طرف عراقی زمین را برای عملیات مین‌روبی تحویل داده و کار دارد جلو می‌رود؛ اما توقع بیشتری از سرعت پروژه داریم. درباره مسیر جاده‌ای اربعین هم هفته آینده سفری به عراق داریم و عددی تزریق کرده‌ایم و به پیمانکار هم گفتیم نیروهایش را افزایش دهد که به عملیات اربعین برسد. 

 

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها