|

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص اعلام کرد:

شناسایی 2 هزار و 20 محله کم برخوردار در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 2 هزار و 20 محله با حدود جمعیتی 20 میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شدند از جمله محله‌های کم برخوردار کشور هستند.

شناسایی 2 هزار و 20 محله کم برخوردار در کشور

به گزارش شبکه شرق، علی آقامحمدی درباره شناسایی 2 هزار و 20 محله کم برخوردار در کشور گفت: 2 هزار و 20 محله با حدود جمعیتی 20 میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شدند از جمله محله‌های کم برخوردار کشور هستند و با همکاری نهادها و دستگاه‌های متعدد اقداماتی انجام شده تا شاهد بازآفرینی شهری در آن مناطق باشیم.

 

وی ادامه داد: این محله‌ها توسط سازمان‌های دولتی و نهادها شناسایی شدند و هزار و 320 محله را سازمان بازآفرینی شهری شناسایی کرده و مابقی محله‌ها توسط گزارش سایر نهادها شناسای شده‌اند. مجموع تمام محله‌هایی که احتمال داده می‌شد جزو محله‌های کم برخوردار باشند طبقه‌بندی شده‌اند.

مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری درباره طبقه‌بندی 2020 محله کم‌برخوردار گفت: تعدادی از این محله‌ها از لحاظ محرومیت در طبقه خیلی شدید، تعدادی در طبقه شدید قرار گرفتند و مابقی محلات در طبقات خیلی ضعیف و ضعیف قرار دارند.

آقامحمدی در پاسخ به این سوال که چند محله با چه جمعیتی در طبقه خیلی شدید قرار دارند و در چه استان‌های این مناطق شناسایی شده‌اند، گفت: 167 محله در طبقه خیلی شدید از لحاظ محرومیت قرار دارند که جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند. در تمام استان‌های کشور این مناطق پراکنده هستند و این گونه نیست که تنها در یک استان مشخصی متراکم باشند.

وی درباره معیارهای شناسایی محله‌های خیلی شدید از لحاظ محرومیت‌ها و میزان درآمد این طبقه، گفت: این مناطق از چندین امکانات تعریف شده محروم هستند و این امکانات در این مناطق وجود ندارد و درباره میزان درآمد ساکنان این مناطق محاسبه نشده‌ است.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها