|

ثبات نسبی در بازار جهانی نفت

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل آرامش نسبی در اقتصاد جهان شاهد ثبات بود.

ثبات نسبی در بازار جهانی نفت

 

به گزارش شبکه شرق، به دلیل امیدواری‌های برای کاهش نرخ بهره در آمریکا و نیز تصویب طرح دولت بایدن در مجلس نمایندگان برای افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال، و در سوی دیگر داده‌های آماری مربوط به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱۰ سنت کاهش، به ۷۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷ سنت افزایش، ۶۸ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) روز چهارشنبه اعلام کردند نرخ بهره می‌تواند در ماه جاری میلادی افزایش پیدا نکند. پیشتر تحلیلگران نگران بودند فدرال رزرو به منظور مهار نرخ تورم در ایالات متحده مجبور به افزایش دوباره نرخ بهره شود؛ اقدامی که با تقویت دلار باعث گران شدن بهای نفت برای خریداران خارجی و در نتیجه کاهش تقاضا برای طلای سیاه می‌شد. 

از طرفی، داده‌های آماری جدید درباره ذخایر نفت خام آمریکا نشان می‌دهد میزان این ذخایر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است. 

اکنون چشم بازار به نشست اعضای کارتل نفتی اوپک پلاس در چهارم ژوئن است که قرار است اعضای سازمان اوپک به همراه روسیه درباره کاهش عرضه به بازار تصمیم گیری کنند. 

با این وجود، چهار منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند بعید است که کارتل نفتی اوپک پلاس علی رغم سقوط بهای نفت به کانال ۷۰ دلار در هر بشکه بخواهند تصمیمی برای کاهش بیشتر عرضه به بازار بگیرند. این در حالی است که در نشست پیشین این کارتل نفتی اعضا برای کاهش داوطلبانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای به بازار توافق کرده بودند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها