|

شایعه تغییر در قیمت و سهمیه بنزین رد شد

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت می‌گوید: تغییر جدیدی در خصوص سهمیه بنزین و افزایش قیمت بنزین اعمال نشده است و به لحاظ فنی و اجرایی این موضوع صحت ندارد.

شایعه تغییر در قیمت و سهمیه بنزین رد شد

به گزارش شبکه شرق، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت می‌گوید: تغییر جدیدی در خصوص سهمیه بنزین و افزایش قیمت بنزین اعمال نشده است و به لحاظ فنی و اجرایی این موضوع صحت ندارد.

اسدالله قلی زاده، با بیان اینکه همچنان در کارت های سوخت مانند روال گذشته ۶۰ لیتر بنزین یارانه ای و ۱۵۰ لیتر بنزین آزاد شارژ می‌شود، گفت: کاربران می‌توانند  بعد از استفاده از بنزین یارانه‌ای، ‌از بنزین آزاد  استفاده کنند.

وی افزود: اگر مالکان خودرو باز هم نیاز به بنزین داشتند می‌توانند از کارت سوخت جایگاه با نرخ ۳۰۰۰ تومان دریافت کنند.

رئیس صنف جایگاه‌داران با بیان اینکه این رویه در یک سال گذشته وجود داشته و تغییر چندانی را مشاهده نمی کنیم، گفت: سعی شد در جایگاه های سوخت نسبت به میزان تردد جایگاه ها کارت سوخت آزاد در سکوها وجود داشته باشد. به‌جز استان های مرزی که طرح های بومی در آن جا اجرایی شده است.

قلی زاده با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت توزیع بنزین در جایگاه های سطح کشور، حالت عادی دارد و گزارش منفی در این رابطه در استان های مختلف نداشتیم، گفت: اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد با همکاری مردم وجایگاه‌های سوخت برطرف می کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع بنزین برخی افراد به دنبال شایعه سازی هستند، در صورتی که اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد دولت به صورت شفاف اعلام می کند، گفت: رویکرد دولت سیزدهم این بوده که به طور شفاف با مردم صحبت کند لذا خواهش ما این است که مردم اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

رئیس صنف جایگاه‌داران در خصوص تاثیر اجرای طرح جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌ها در استان‌های مرزی بر میزان قاچاق، گفت: در موضوع قاچاق بزرگ‌نمایی شده و ما قبول نداریم که بخش عمده قاچاق از جایگاه‌های سوخت است.

وی افزود: روش های متنوعی برای قاچاق سوخت وجود دارد و گزارشاتی که داریم درصد نقش جایگاه ها پایین بوده و عمده قاچاق فراورده های نفتی از طرق دیگری است و افرادی که در این موضوع مطلع هستند باید بگویند این طرح چه میزان تاثیر داشته است.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها