|

شرکت در مزایده خودرو از طریق سایت ارتباط گستران هزاره

اشرکت در مزایده خودرو از طریق سایت ارتباط گستران هزاره احتمالا فیلم‌های سینمایی را مشاهده کرده‌اید که در جلسه مزایده، فردی قیمت پایه محصول را اعلام کرده و خریداران قیمت پیشنهادی خود را اعلام میکنند

شرکت در مزایده خودرو از طریق سایت ارتباط گستران هزاره

احتمالا فیلم‌های سینمایی را مشاهده کرده‌اید که در جلسه مزایده، فردی قیمت پایه محصول را اعلام کرده و خریداران قیمت پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند. کسی که قیمت بالایی را پیشنهاد بدهد، می‌تواند محصول را خریداری کند. بدین ترتیب محصول با بهترین و بالاترین قیمت فروخته می‌شود. در زمینه فروش خودرو نیز بسیاری از افراد یا سازمان‌ها جهت خرید انواع خودرو به سامانه‌ های مزایده خودرو مانند سایت ارتباط گستران هزاره مراجعه می‌کنند. در این بخش قصد داریم به بررسی نحوه انجام مزایده خودرو بپردازیم.

نحوه انجام مزایده خودرو به چه صورت است؟

ابتدا لازم است که شرکت‌های فروشنده، اطلاع رسانی لازم را در خصوص مزایده خودرو انجام دهند. روش‌های متفاوتی در این راستا وجود دارد. یکی از ابتدایی‌ترین شیوه‌ها درج آگهی در منابعی مانند روزنامه‌ها و جراید است. در برخی موارد نیز آگهی‌ها در معابر و یا مراکز پر تردد مانند ایستگاه مترو، اتوبوس و یا خیابان‌های شلوغ تبلیغ می‌شوند.

مدل دیگر اطلاع رسانی، فضای مجازی مانند شبکه‌های اجتماعی متفاوت و سایت‌های اینترنتی است. امروزه این شیوه، بازدهی بیشتری نسبت به پخش تراکت و یا تبلیغ در روزنامه‌ها دارد. انتشار آگهی مزایده خودرو‌های توقیفی در فضای مجازی، شیوه بسیار مناسبی است؛ چراکه از این طریق افراد بیشتری مطلع شده و موجب رقابتی‌تر شدن و در نتیجه فروش خودرو با بالاترین قیمت را به همراه خواهد داشت.

سایت ارتباط گستران هزاره، با گواهی معتبر رتبه‌بندی و احراز صلاحیت از شورای عالی انفورماتیک و همچنین نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آگهی‌های مناقصه، مزایده و استعلام بها را نشر می‌دهد. شما می‌توانید از طریق بازدید از این سایت، صد‌ها هزار آرشیو آگهی و مزایده کشور مانند مزایده خودرو سپاه و مزایده خودروهای توقیفی و… را به صورت رایگان مشاهده کنید. ارتباط گستران هزاره، آگهی انجام مزایده در شهر‌های گوناگون را با ذکر خودرو‌های مورد مزایده منتشر می‌کند. بدین ترتیب، فرصت‌های بسیار زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

انواع مزایده خودرو

این فرایند رقابتی به دو شکل خصوصی و عمومی انجام می‌شود. در مزایده عمومی تمامی مردم می‌توانند شرکت کنند. در این مزایده قیمت پایه از قبل مشخص شده است. اما در مزایده خصوصی، تنها گروه خاصی می‌توانند شرکت کنند. قیمت پیشنهادی از دید افراد پنهان بوده و نامی از برنده برده نخواهد شد. در مزایده خصوصی افراد عادی جامعه نمی‌توانند حضور داشته باشند. بسیاری از اقلام نیز با قیمت‌های بسیار زیادی به فروش می‌رسد.

شرایط جلسات مزایده خودرو

  • شرکت کنندگان مزایده خودرو نباید به هیچ عنوان مشکل قانونی جهت انتقال سند داشته باشند؛ چرا که سند مالکیت خودرو تنها به نام برنده تنظیم می‌شود.

  • تحویل فرم مزایده هر دستگاه به همراه ۱۰٪ قیمت پیشنهاد شده در حساب بانکی جزوی از الزامات است.

  • اولویت با شرکت کننده‌ای است که تمامی خودرو‌ها را به صورت یکجا و با بالا‌ترین قیمت اعلام کند.

  • در صورتی که بیشترین مبلغ پیشنهاد شده توسط شرکت کنندگان از قیمت کارشناسی پایین‌تر باشد، آگهی تجدید خواهد شد.

  • تمامی هزینه‌ها از جمله کارشناسی، آگهی، نقل و انتقال و… توسط برندگان مزایده پرداخت خواهد شد.

  • شرکت کنندگان باید تمامی اسناد مذاکره را به همراه امضا و یا اثر انگشت، تحویل متصدی مربوطه نمایند.

  • تمامی هزینه‌های مربوط به اخذ پلاک شخصی، خلافی خودرو، مالیات و عوارض بر عهده برنده مزایده است.

  • لازم است شرکت کنندگان در هنگام مزایده، دقت لازم را در مورد مشخصات و انتخاب خودرو داشته باشند؛ چراکه مزایده گزار؛ هیچ گونه تعهدی در قبال سالم بودن و تامین کسری قطعات ندارد.

  • پس از پایان مزایده نمی توان مجدد خودرو را مشاهده کرد.

  • پیشنهاد‌های فاقد سپرده، مخدوش، فاقد امضا، سپرده‌های کمتر از میزان مقرر شده و پیشنهاداتی که بعد از انقضا مدت تعیین شده، واصل شود، چک شخصی و… ترتیب اثر داده نمی‌شود.

فرمول طلایی در مزایده خودرو

زمانی شما برنده خواهید بود که پیشنهاد بالاتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت مدل ماشین در بازار را بدهید. البته برای این کار لازم است بودجه خود را مدنظر داشته باشید. البته قبل از این کار، لازم است اطلاعات جامع و کاملی از زمان انجام گرفتن مزایده‌ها داشته باشید. همچنین شما باید مدارک مورد نیاز مزایده خودرو را به صورت کامل قبل از جلسه، آماده کنید. هر مزایده گزاری شرایط خاص خود را دارد. بدین ترتیب، لازم است شرایط هر یک از آن‌ها را بررسی کنید.

سخن پایانی

مزایده خودرو فرایندی رقابتی است که توسط نهاد‌های دولتی و خصوصی اجرا می‌شود. در صورتی که قصد شرکت در جلسات مزایده خودرو را دارید، می‌توانید تمامی آرشیو آگهی‌های خود را از ارتباط گستران هزاره مشاهده کنید. در صورتی که خودرو مورد مزایده نیاز به تعمیر داشت، آن را در مبلغ پیشنهادی خود عنوان کنید. همچنین فرایند‌های ثبت سند، خلافی و… هزینه‌های چندانی ندارند، اما بهتر است که شما این مبالغ را نیز در نظر داشته باشید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها