|

وزن پروفیل فرانسوی + ابعاد پروفیل چهارچوب فرانسوی

پروفیل چهارچوب فرانسوی برای ساخت چهارچوب‌ درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از محصولات بسیار معروف و کاربردی در بازار انواع پروفیل است. دلیل کاربرد زیاد این محصول هم ریشه در کیفیت و جنس در کنار ظاهری مناسب و مستحکم دارد.

وزن پروفیل فرانسوی + ابعاد پروفیل چهارچوب فرانسوی

 

 

از آنجا که این پروفیل‌ها در ساختار خود از ورق‌های سیاه بهره می‌برند، از نظر قیمت، وابسته به قیمت آهن و مقاطع فولادی هستند. در این مقاله می‌خواهیم از وزن پروفیل فرانسوی و ابعاد چنین چهارچوب‌هایی بیشتر بگوییم.

پروفیل چهارچوب فرانسوی چیست؟

پروفیل‌ها مقاطعی فولادی هستند که در دو قالب باز و بسته تولید می‌شوند. سطح مقطع این دست از محصولات فولادی متنوع است و می‌تواند از اشکال هندسی مختلفی الهام بگیرد. البته باید بدانید که شکل سطح مقطع هریک از آنها در تمام طول پروفیل یکسان است و به طور ثابتی حفظ می‌شود.

پروفیل‌های بسته دارای سطح مقطعی به شکل هندسی مانند دایره هستند و پروفیل‌های باز هم سطح مقطع بازی دارند؛ مانند نبشی‌ها. در دسته‌بندی‌ها، پروفیل چهارچوب فرانسوی هم در دسته پروفیل‌های باز قرار می‌گیرد. این محصولات در قالب در و پنجره کاربرد دارند. در واقع، چهارچوب پنجره و در را در سازه‌های مختلف می‌سازند. 

برای تولید پروفیل چهارچوب فرانسوی، ورق‌های فولادی را با دستگاه‌های مخصوص برش می‌دهند و در قالب ابعاد موردنظر درمی‌آورند. از غلتک‌های نورد سرد هم استفاده می‌شود تا روی سطح ورق‌ها فشار وارد آید و شکل و حالت مطلوب محصول در بخش‌های میانی و انتهای ورق ایجاد شود. طول پروفیل‌ها معمولاً در حدود ۶ متر است و ضخامت هم به ۲ تا ۲.۵ میلی‌متر می‌رسد. 

کاربرد پروفیل چهارچوب فرانسوی چیست؟

قیمت قوطی آهن و مقاطع مختلف فولادی نظیر چهارچوب‌های فرانسوی در نوسان است و از همین روی باید بنا به کاربردی که دارند، در انتخاب ابعاد و وزنشان دقت کنید. از جمله کاربردهای این محصولات باید به مواردی مانند ساخت چهارچوب برای درب‌های فلزی، ام‌دی‌اف و فلزی اشاره کنیم. این چهارچوب‌ها برای ساخت قاب پنجره‌های مختلف و ویترین فروشگاه‌ها هم کاربرد دارند.

از استانداردهایی برای تولید این محصولات بهره برده می‌شود که شامل استانداردهای ISIRI7336  و ISIRI 7338 می‌شوند. بنا به نوع کاربرد هم این پروفیل‌ها به دو گروه ۲ و ۷ تقسیم‌بندی می‌شوند. گروه ۲ مخصوص کاربردهای معمولی و عمومی است و گروه دیگر هم برای مصارف امنیتی و دوجداره مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پروفیل چهارچوب فرانسوی

ویژگی‌های مثبت و منفی پروفیل‌های چهارچوب فرانسوی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، پروفیل‌های چهارچوب فرانسوی هم زیبایی ظاهری دارند و هم از نظر ساختار و کیفیت جنس مطلوب و مستحکم به شمار می‌روند. این دو ویژگی یعنی زیبایی و استحکامشان باعث می‌شود که از گزینه‌های قابل‌اعتنا در بازار باشند و برای سازه‌های مختلف کاربرد پیدا کنند.

قیمت این مقاطع فولادی هم نسبتاً مناسب است و هزینه گزافی را به پروژه‌های ساخت و ساز تحمیل نمی‌کنند. از سوی دیگر، امکان رنگ‌پذیری هم دارند و همین موضوع از ویژگی‌های بسیار مهم و مثبتشان به شمار می‌رود.

با تمام این‌ها، باید به خاطر داشته باشید که پروفیل چهارچوب فرانسوی کمی سنگین است و نصب آن دشوار به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، این جنس از چهارچوب‌ها نسبت به حرارت و صوت عایق ندارند و این موضوع نقطه منفی بزرگی برایشان به شمار می‌رود. به فراخور نیازهای هر پروژه ساخت‌وساز باید درباره انتخاب چنین چهارچوب‌هایی تصمیم‌گیری شود. 

ابعاد پروفیل چهارچوب فرانسوی چقدر است؟

در هنگام خرید پروفیل چهارچوب فرانسوی باید به ابعاد و وزن آن هم دقت کافی داشته باشید. دو نوع چهارچوب فرانسوی در بازار تولید می‌شود؛ مدل  86-10-1و مدل 86-11-2. جدولی هم برای بررسی دقیق ابعاد و اندازه‌های این نوع از چهارچوب موجود است که مرور آن خالی از لطف نخواهد بود.

ابعاد پروفیل چهارچوب فرانسوی

وزن پروفیل چهارچوب فرانسوی چقدر است؟

پروفیل‌های چهارچوب فرانسوی از آلیاژ st37  تولید می‌شوند و برای همین است که انعطاف‌پذیری بالایی دارند و قابلیت جوشکاری هم برایشان وجود دارد. این نوع از پروفیل‌ها معمولاً ضخامتی در حدود ۲ میلی‌متر دارند و انواعی از آنها هم با ضخامت ۱.۵ و ۲.۵ میلی‌متر در بازار به فروش می‌رسد.

هر شاخه از آنها هم طولی بالغ بر ۶.۶ متر دارد. به طور متوسط، نوعی از پروفیل چهارچوب فرانسوی با طول ۶.۶ متر و ضخامتی ۲میلی‌متری در حدود ۲۴ کیلوگرم وزن دارد. پروفیل‌های مذکور در ایران هم تولید و روانه بازار می‌شوند. 

از جمله تولیدکنندگان معروف پروفیل فرانسوی در ایران، شرکت تعاونی فولاد علویچه در اصفهان است. این مرکز تولیدی مشغول به فعالیت برای ساخت ۳ نوع چهارچوب فلزی است و چهارچوب‌های فرانسوی، مکزیکی و ۱-۸۶ تولید می‌کند.

ضخامت محصولات این مجموعه هم از ۱.۵ میلی‌متر شروع می‌شود و به ۲.۵ میلی‌متر هم می‌رسد. برای تهیه این دست از محصولات باید نگاهی به قیمت‌ها و نوسانات بازار هم داشته باشید. اما آیا مرجعی برای پیگیری و بررسی ارزش و نرخ مقاطع و پروفیل‌های مختلف وجود دارد؟

در آخر

برای بررسی قیمت انواع مقاطع فولادی باید به منبع و مرجعی دسترسی داشته باشید که به شما امکان بررسی بازار و نرخ محصولات مختلف را می‌دهد. در حوزه بازار فولاد و فلزات مختلف، چنین منابعی موجود هستند و کارتان را بابت دریافت اطلاعات دقیق و به‌روز راحت کرده‌اند.

آیرومارت (پیشرو صنعت نفت آسیا) یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه است. با مراجعه به وبسایت این مجموعه باسابقه و خوش‌نام، امکان رصد قیمت مقاطع فولادی مختلف را پیدا خواهید کرد. این شرکت در حوزه تأمین و بازرگانی مقاطع فولادی مختلف هم فعالیت می‌کند. راه‌های ارتباطی با آیرومارت به شرح زیر است:

  • با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.
  • به وبسایت iromart.com مراجعه کنید.

آیرومارت از نام‌های قابل‌اعتمادی است که با سالیان طولانی سابقه فعالیت توانسته به جایگاه مطلوبی درمیان مصرف‌کنندگان بازارهای مقاطع فولادی برسد. با مراجعه به این شرکت و استفاده از خدماتش می‌توانید ضمن امکان تهیه انواع محصولات و بررسی قیمت‌ها از پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش، تحلیل‌هایی درباره نوسانات قیمت را هم مرور کنید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها