|

روزنامه دنیای اقتصاد خبر داد؛

نابه‌سامانی و بی ثباتی در بازار خودرو

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد تنها چیزی که در فضای تصمیم‌گیری خودروی کشور ثبات داشته، بی‌ثباتی بوده است اما اگر سیاستگذاران بخواهند این رویه خود را ادامه دهند سال خوبی پیش روی صنعت و بازار خودروی کشور نخواهد بود.

نابه‌سامانی و بی ثباتی در بازار خودرو

به گزارش شبکه شرق، روزنامه دنیای اقتصاد از عدم ثبات تصمیم‌گیری‌ها در صنعت خودرو گلایه کرده و هشدار داده این روند ادامه داشته باشد سال خوبی پیش‌روی بازار خودرو نخواهد بود.

پس از گذشت ۱۵ ماه از آخرین قیمت‌گذاری خودرو، معاون وزیر صمت دو روز پیش خبر داد قیمت کارخانه‌‌ای خودرو بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت. با این وجود هنوز مدت زمان زیادی از اعلام این خبر نگذشته بود که روابط عمومی وزارت صمت همراه با تکذیبیه‌ای تاکید کرد شورای رقابت در این مورد تصمیم‌گیر است و اطلاع‌رسانی می‌کند و این مورد را در راستای لزوم روشنگری در این مورد دانست.

این روزنامه با بیان این مقدمه نوشته است: به نظر می‌رسد تنها چیزی که طی ماه‌های اخیر در فضای سیاستگذاری و تصمیم‌گیری خودروی کشور ثبات داشته، بی‌ثباتی بوده است و سال ۱۴۰۱ نیز در اوج بی‌ثباتی و تناقض تصمیمات و تعدد تصمیم‌گیران به پایان خود نزدیک می‌شود؛ اما اگر سیاستگذاران بخواهند این رویه خود را ادامه داده و هریک ساز خود را کوک کنند و حتی در مقام تکذیب اخبار بین نهادها و حتی درون یک نهاد بربیایند، به‌رغم برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سال خوبی پیش روی صنعت و بازار خودروی کشور نخواهد بود. شاید بتوان گفت سیاستگذاران به جای تلاش برای کشف قیمت و شکل عرضه بهتر است دغدغه کشف راهی را داشته باشند که از تعدد تصمیم‌گیران و تناقض تصمیمات جلوگیری شود.

منبع: دنیای اقتصاد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها