|

بانک مرکزی اعلام شد

نرخ دلار در بازار آزاد

طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی، هر دلار در بازار غیر رسمی بیش از ۳۳ هزار تومان در آبان ماه امسال معامله شده است.

نرخ دلار در بازار آزاد

به گزارش شبکه شرق، در آبان ماه سال جاری هر دلار آمریکا در بازار غیر رسمی با نرخ متوسط ۳۳ هزار و ۳۱۱ تومان معامله شد که نسبت به یک ماه قبل از آن، ۵.۳ درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ دلار در بازار بین بانکی در همین بازه زمانی ۴۲۰۰ تومان متوسط این نرخ در بازار آزاد ۳۳ هزار و ۱۱۲ تومان بوده است.

 

بر اساس تحلیل‌های بانک مرکزی، افزایش ماهانه نرخ ارز در آبان ماه سال جاری را متاثر از عوامل انتظاری و بروز شوک‌های موقتی و گذرا است و تحولات اخیر نرخ ارز در حالی است که وضعیت منابع و مصارف ارزی کشور به عنوان عوامل بنیادین موثر بر نرخ ارز طی این دوره از شرایط نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده است.

در ادامه این تحلیل‌ها آمده است که بانک مرکزی در جهت تحقق ثبات و آرامش بازار ارز به اجرای سیاست‌ها و اقداماتی در راستای تسهیل و تنوع بخشی به تامین به موقع ارز مورد نیاز واردات، پاسخگویی به تقاضای احتیاطی خرد افراد و مداخلات به موقع و مناسب در حاشیه بازار و پیگیری مداوم سیاست‌های معطوف به برگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور پرداخته است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها