|

تولید خودرو در کشور میلیونی شد

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: تا بهمن امسال، یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید خودرو در کشور میلیونی شد

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید ۱ میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تا بهمن خبر داد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا بهمن امسال, 1 میلیون و 50 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته, رشدی 30 درصدی را نشان می دهد.

عبداله توکلی افزود: سال گذشته از نظر میزان ( تیراژ ) تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشتیم که با توجه به رشد تولید, می توانیم تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقاء یابیم.

وی ادامه داد: در سال 96  یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد اما بعد از آن در سال های 1397 تا 1400 سالانه حدود 800 هزار دستگاه تولید می کردیم و عملا میزان تولید خودور به نصف کاهش یافت، از همان میزان هم سالانه حدود 200 هزار دستگاه بصورت ناقص تولید می شد و در پارکینگ خودروسازان باقی می ماند.

توکلی گفت: امسال موفق شدیم رکورد تولید ماهانه را نیز بشکنیم و  در دی ماه حجم تولید ماهانه به 127 هزار دستگاه رسید که همه خودروها بصورت عبور مستقیم تولید می شوند و در پارکینگ خودروسازان باقی نمی مانند.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها