|

راهنمای خرید سوله در شهرک‌های صنعتی

سوله‌ها سازه‌هایی هستند که در بخش‌های مختلف برای انجام کارهای گوناگون استفاده می شود

راهنمای خرید سوله در شهرک‌های صنعتی

سوله‌ها سازه‌هایی هستند که در بخش‌های مختلف برای انجام کارهای گوناگون استفاده می شود. ویژگی مهمی که این دسته از سازه‌ها دارند، سرعت بالا نصب و راه اندازی آن است. از این رو، شما می‌توانید سوله‌ها را در ابعاد مختلف سفارش داده و آن‌ها را در محیط‌های مورد نظر خود اجرا کنید. در این بین، اگر قصد دارید در شهرک‌های صنعتی از سوله‌ها استفاده کنید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید سوله

1.نوع سازه و محل قرارگیری

هنگامی که قصد خرید سوله دارید، باید بر اساس نیاز خود و کاربرد مدنظرتان به سراغ سازه‌ای با ابعاد مناسب بروید؛ زیرا توجه به این موضوع نیز باعث می‌شود تا سوله مناسبی را نسبت به کار خود سفارش دهید. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، محل قرارگیری و نصب سوله است.

در واقع، شما باید محیطی را که قصد نصب سوله در آن دارید، از نظر عوامل محیطی همچون ناهمواری، سرعت باد، میزان بارش و... را بررسی تا سازه مناسبی در محل ایجاد کنید. متریال مورد استفاده برای ساخت سوله نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، سازه‌هایی که برای تولید آن‌ها از فلز فولاد استفاده می شود، مقاومت و کیفیت بالایی دارند.

2.تهیه مدارک لازم

موضوع مهمی که باید به آن دقت کنید این است که برای اجرا سوله مثل هر ساختمان دیگری باید اقدام به اخذ مجوز کنید. برای این کار نیاز است تا مدارک مختلفی را تهیه و به سازمان صنایع، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان‌های مرتبط با کسب و کار خود ارائه دهید.

نکته قابل توجه در این است که مدارک و مجوزهای لازم برای احداث سازه در هر شهر و منطقه متفاوت است و به همین دلیل نمی‌توان گفت که چه مدارکی را برای دریافت مجوز ساخت سوله باید ارائه دهید. پیشنهاد ما به شما این است که متناسب با کاربرد مد نظرتان و همچنین محل زندگی تان به سراغ سازمان‌های مربوطه رفته و از آن‌ها در مورد مدارک لازم برای نصب سوله پرس و جو کنید.

3.مجوزها

اگر بخواهیم در مورد مجوزهای مورد نیاز برای نصب سوله ها صحبت کنیم، باید گفت که یکی از مهم ترین آنها، مجوز بهره برداری است. این سند بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، سازمان‌های بالا دستی و بر اساس فعالیت سوله ارائه می‌شود. با توجه به این که فعالیت سوله شما در ارتباط با کدام وزارتخانه است، باید از سازمان مربوطه مجوزهای لازم را اخذ کنید.

همچنین، نیاز است تا قبل از ساخت سوله یا خرید تجهیزات، اجازه تاسیس را دریافت کنید. برای انجام این کار باید در ابتدا طرح توجیهی را آماده و آن را به سازمان مربوطه ارائه دهید. در صورت تایید، قادر خواهید بود اقدام به ایجاد سوله در محیط مدنظرتان کنید.

کیفیت سازه سوله

کیفیت سازه به عوامل مختلفی همچون متریال مورد استفاده برای تولید سازه، چگونگی روند ساخت بخش‌های مختلف سازه، انجام فرآیندها طراحی و تولید بر اساس استانداردها، انجام محاسبات دقیق برای تولید سازه و... وابسته است. در چنین شرایطی، پیشنهاد ما این است که به جای بررسی این پارامترها، به سراغ یک مجموعه معتبر در حوزه تولید سوله آمده تا از این طریق بتوانید با خیال آسوده از این سازه‌ها استفاده کنید.

انواع شهرک‌های صنعتی

2

اگر بخواهیم شما را با انواع شهرک‌های صنعتی آشنا کنیم باید گفت که یکی از روش‌های طبقه بندی این شهرک‌ها بر اساس آلودگی‌های زیست محیطی است. بر این اساس شهرک‌ها را می توان به 7 طبقه مختلف طبقه بندی کرد:

  • رده یک: این شهرک‌ها دارای کارگاه‌هایی هستند که می‌توانند حتی در صورت عدم وجود شهرک صنعتی، در داخل شهرها یا روستاها نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

  • رده دو تا شش: این دسته از شهرک‌های صنعتی دارای کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی هستند که مجاز به قرارگیری در داخل مناطق مسکونی نبوده و باید با حفظ حریم، خارج از محدوده شهرها و روستاها فعالیت کنند.

  • رده هفت: این رده، دارای کارخانه‌ها و کارگاه‌های خطرناک برای محیط زیست هستند و باید در خارج از محدوده شهرها و روستاها ساخته شوند. نکته قابل توجه در این است که برای استقرار آن نیز باید به صورت جداگانه از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست هر استان، شرایط اقلیمی منطقه، توپوگرافی منطقه، جهت وزش باد و... مورد بررسی قرار گیرد تا فاصله آن‌ها از مناطق مسکونی به صورت دقیق مشخص شود.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های طبقه بندی این شهرک‌ها بر اساس آلودگی‌ زیست محیطی می باشد. علاوه بر این، بعضی از شهرک ها فقط در یک حوزه کار می کنند. به عنوان مثال، شهرک صنعتی چرمشهر فقط در زمینه تولید مصنوعات چرمی فعالیت دارد. از این رو، شما برای راه اندازی کسب و کار خود باید با انواع شهرک های صنعتی آشنا باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه شهرک های صنعتی در تهران و حومه، اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها