|

ساندویچ پانل بهترین متریال برای ساخت سوله‌های صنعتی

امروزه افزایش سرعت ساخت و ساز و کاهش هزینه‌های اجرا از جمله عواملی است که مورد توجه سازندگان قرار گرفته است و ساخت سوله‌های صنعتی در سراسر دنیا با استفاده از مصالح پیش ساخته ساندویچ پانل انجام می‌شود. سوله‌های ساندویچ پانل در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ساخته می‌شوند و در برابر حرارت و برودت و صوت عایق هستند.

ساندویچ پانل بهترین متریال برای ساخت سوله‌های صنعتی

در دنیای امروز، بشر برای رفع هر نیازی وابسته به تولیدات صنعتی است که در آینده این وابستگی به صنعت بیشتر هم خواهد شد. همانطور که می‌دانید طراحی و ساخت سازه‌های صنعتی شرایط خاص خود را دارد و اولویت‌ها و نیازمندی‌های سازه‌های صنعتی متفاوت از سایر انواع ساختمان‌ها است.   

سوله‌ها رایج‌ترین نوع ساختمان‌ها با کاربری صنعتی هستند و در شهرک‌های صنعتی به ندرت سازه دیگری ساخته می‌شود. سوله‌ها علی‌رغم ظاهر ساده، در طراحی و ساخت با پیچیدگی‌هایی هم روبه‌رو هستند. اصلی‌ترین اولویت‌ها برای ساخت انواع سوله عبارتند از:

  • ساخت سریع با بودجه محدود
  • تأمین سطح یکپارچه و وسیع
  • اجرای دهانه عریض
  • مقاومت در برابر عوامل محیطی
  • استحکام و عمر مفید طولانی

برای ساخت سوله از طیف گسترده‌ای از مصالح می‌توان استفاده کرد که هر یک شرایط متفاوتی را به همراه دارند. از میان انبوه مصالح، به نظر می‌رسد ساندویچ پانل تنها متریالی است که با تمام خواسته‌های سازندگان سوله‌ تطابق کامل دارد.

 

ساخت سریع سوله با ساندویچ پانل

برای افتتاح کارخانه و شروع بهره‌برداری از خط تولید، باید ابتدا ساخت سوله به پایان برسد. جاگذاری و راه‌اندازی بخش‌های مختلف خط تولید پیش از تکمیل سوله ممکن نیست و طولانی‌تر شدن فرآیند ساخت و به تعویق افتادن آغاز به کار کارخانه به معنای مبالغ قابل‌توجهی ضرر و زیان است.

دیوارها و سقف سوله را می‌توان با ساندویچ پانل در کمترین زمان ممکن اجرا کرد. با برنامه‌ریزی صحیح و با حضور نصابان مورد تأیید می‌توان تا بیش از 1000 مترمربع جداره را در روز پوشش داد. مصالح سنتی پس از ساخت برای رسیدن به کارایی کامل به چند روز زمان نیاز دارند. اما ساندویچ پانل بلافاصله بعد از نصب، کارایی کامل را خواهد داشت.

پوشش سطوح وسیع با ساندویچ پانل سقفی

در ساختمان‌های مسکونی دهانه‌ها محدود هستند و معمولاً نیازی به اجرای سقف با دهانه‌ی بیشتر از 6 متر نیست اما ساختمان‌های صنعتی از این حیث، کاملاً متفاوت هستند.

در تمام سازه‌های صنعتی بخصوص سوله‌ها اجرای سقف دارای پیچیدگی است و پس از ساخت اسکلت سوله، ساندویچ پانل سقفی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان سطح وسیعی از سقف را به سرعت پوشش داد.

از طرف دیگر اگر از مصالح سنتی برای پوشش سقف سوله استفاده شود، وزن سنگین این مصالح باعث فشار مضاعف بر اسکلت سازه می‌شود اما ساندویچ پنل سقفی با ضخامت کمتر و وزن سبک‌تر، بهترین متریال برای سقف سوله است و کمترین نیرو را به اسکلت وارد می‌کند.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۱۹_۱۳-۰۰-۵۴

ساندویچ پانل، مقاوم در برابر عوامل محیطی

مصالح سنتی در برابر تبادل حرارتی و رطوبت، عملکرد ضعیفی دارند و مانع از عبور صدا نمی‌شوند و جانوران و حشرات موذی بسرعت در آنها نفوذ می­کنند. درحالیکه ساندویچ پنل دقیقاً در نقطه مقابل این مصالح قرار دارد.

پانل‌ها به طور کلی عایق حرارتی هستند و مانع تبادل حرارت بین فضای داخل و محیط خارج می‌شوند و از مزایای ساندویچ پانل می‌توان گفت در مجاورت رطوبت دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نمی‌شود و همچنین بعنوان یک عایق صوتی در سوله عمل می­کند.

هیچ جانور یا حشره موذی نمی‌تواند در سطح پانل ساندویچی نفوذ کند و ساخت جداره‌های سوله با این متریال، ضرر و زیان ناشی از ورود جانوران موذی به داخل سوله و آسیب به تجهیزات را منتفی می‌کند.  

photo_2022-12-20_20-25-48

دوام بالای جداره‌های ساندویچ پانل

عمر مفید ساندویچ پانل از تمام انواع مصالح سنتی بالاتر است و این دوام تا حد زیادی مدیون ساختار چندلایه و وجود ورق‌های مقاوم در طرفین هسته است. از اینرو لازم به ذکر است که ماندگاری طولانی انواع ساندویچ پنل سبب می‌شود تا در طول عمر یک سوله، نیازی به تعویض جداره‌ها نباشد.

منظور از دوام تنها حفظ سلامت ظاهری نیست بلکه به معنای حفظ کیفیت عملکردی و عدم افت کارایی است. برای دستیابی به حداکثر دوام، باید در موقع خرید، به تناسب بین نوع ساندویچ پانل و شرایط اقلیمی (دما، رطوبت، میزان بارندگی و ...) توجه داشت.

بهترین نوع ساندویچ پانل برای سوله‌ها و قیمت آن

اصلی‌ترین معیار برای انتخاب نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی جهت ساخت سوله، حوزه فعالیت صنعتی سوله دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که در آن استفاده می‌شوند. زیرا برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات نسبت به نوسان دما حساس هستند.

شرایط اقلیمی (آب و هوایی) همواره عامل تأثیرگذار در انتخاب نوع ساندویچ پانل است و پنلی که در اهواز بهترین انتخاب است لزوماً برای سوله‌ای در اردبیل گزینه ایده‌آلی نیست.

عامل حساس دیگر، توجه به شرکت تولیدکننده ساندویچ پنل است. شرکت ماموت انواع ساندویچ پانل را با بالاترین کیفیت تولید و در تمام کشورهای خاورمیانه عرضه می‌کند.

تیم مشاوره ما، بهترین نوع ساندویچ پانل برای هر صنعت و هر اقلیمی را می‌شناسند و مناسب‌ترین گزینه را به مشتریان گرامی پیشنهاد می‌دهند. تماس با کارشناسان شرکت ماموت سریع‌ترین راه برای تصمیم‌گیری در مورد نوع پانل است.

شرایط خاص اقتصادی کشور و تغییرات غیرقابل پیش‌بینی هزینه‌ها سبب شده تا ثبت رقم دقیق قیمت‌ ساندویچ پانل ممکن نباشد. برای اطلاع از آخرین قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان ماموت تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس

021-44030121

021-44030122

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها