|

وزیر نفت: تعطیلی تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد

وزیر نفت گفت: دستور رییس جمهور برای تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات شهر تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف صورت گرفت.

وزیر نفت: تعطیلی تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد

به گزارش شبکه شرق و به نقل از استانداری خراسان رضوی، جواد اوجی وزیر نفت که برای بررسی وضعیت پایداری انتقال شبکه گاز به استان خراسان رضوی سفر کرده است روز یکشنبه در جلسه فوق العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور ضمن تشکر از مردم کشور برای صرفه جویی گاز گفت: از روز پنجشنبه صبح واردات گاز ترکمنستان به ایران قطع شد و کشور تمام توان خود را برای تأمین گاز به کار بست و به یک رکورد بی نظیر دست پیدا کرد.
وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.


او گفت: متأسفانه از روز گذشته در برخی از نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که پیش بینی شدبه سرعت گاز مایع در اختیار آنها قرار گیرد و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.
اوجی افزود: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق آباد و استان‌های مجاور در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده‌اند.
وی افزود: در این مدت سعی شد تا با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف نسبت به پایداری شبکه انتقال گاز تصمیم‌گیری لحظه‌ای رخ دهد تا دچار کمترین میزان قطع گاز در کشور و استان خراسان رضوی باشیم.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها