|

آشنایی با ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری

در این گزارش با کارشناسان ما در فضا گویا اندیش همراه باشید تا شما عزیزان را با ابعاد استاندارد انواع مبلمان اداری بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری در انواع مختلفی همچون میز و صندلی های مدیریت، سکنفرانس، کارشناسی، منشی و همینطور انواع پارتیشن می باشد که هر کدام از موارد نام برده شده دارای ابعاد و اندازه های استاندارد می باشند تا تمامی کارمندان در زمان استفاده از هر یک از انواع مبلمان اداری احساس راحتی داشته باشند.

در این گزارش با کارشناسان ما در فضا گویا اندیش همراه باشید تا شما عزیزان را با ابعاد استاندارد انواع مبلمان اداری بیشتر آشنا کنیم.

 

ابعاد استاندارد مبلمان اداری

ابعاد استاندارد میز کنفرانس

در هنگام خرید میز کنفرانس مدل باید به نکات زیر توجه داشت:

  • اندازه استاندارد میز کار و اندازه و ابعاد میز کنفرانس مدرن خریداری شده باید متناسب با فضایی باشد که قرار است در آن محل قرار داده شود. سعی کنید از میزهای بیضی و یا مستطیل شکل برای اتاق کنفرانس خود استفاده کنید و به تناسب ارتفاع استاندارد میز کنفرانس و صندلی کنفرانس دقت کنید. معمولاً اندازه میز کار و اندازه میز کنفرانس از 2 متر تا چندین متر بنا به کاربرد و درخواست مشتری تهیه می‌شود.

  • میز کنفرانس باید به گونه ‌ای خریداری شود که در صورت پذیرایی از مهمانان فضای لازم برای پذیرایی را داشته باشد.

  • در هنگام خرید میز کنفرانس مدرن باید به رنگ آن نیز توجه داشت.

  • ابعاد میز اداری کنفرانس رابطه مستقیمی با تعداد نفراتی که پشت آن مینشینند یا به عبارتی شرکت کنندگان در جلسه دارد. در نظر گیری یک ابعاد میز کار استاندارد خاص برای هر میز کنفرانس شاید کار ساده ای نباشد ولی میتوان برای آن یک خطوط راهنما به صورت زیر در نظر گرفت.

معمولا طول دسته به دسته یک صندلی کنفرانس استاندارد بین 55 الی 60 سانتی متر می باشد برای اینکه دو صندلی هم که کنار هم قرار میگیرند بهم نخورند و باصطلاح راحت به زیر میز کنفرانس بروند باید بین آنها 10 سانتی متر فاصله در نظر گرفت بنابراین ابعاد استاندارد برای هر دو نفری که پشت یک میز دو نفره قرار میگیرند حداقل برابر 125 الی 130 می باشد کمتر از این مقدار باعث ناراحتی و برخورد افراد شرکت کننده در جلسه با یکدیگر خواهد شد.

عرض میز کنفرانس نیز خیلی متاثر از فضای اتاق می باشد ولی حداقل عرض مورد نیاز برای یک گفتگوی مناسب و موثر 90 سانتی متر می باشد به نحوی که دو نفر بتوانند رو در رو وسایلشان را روی میز پهن کرده و با یکدیگر صحبت کنند.

 

ارتفاع استاندارد میز مطالعه را می دانید؟

2

ارتفاع استاندارد میز و صندلی مطالعه؛ برای میز مطالعه باید طول میز را بین 150 تا 70 سانتی متر در نظر بگیرید. همچنین می توانید برای عمق صفحه میز عددی بین 60 تا 70 سانتی متر در نظر بگیرید.

ابعاد استاندارد میز و صندلی اداری

ارتفاع میز از زمین باید بین 77 تا 73 سانتی متر باشد و در صورتی که نیاز دارید از پایه یا چرخ استفاده کنید باید ارتفاع چرخ یا پای را به ارتفاع میز اضافه کنید. ضخامت مناسب صفحه میز مطالعه حداقل 16 میلی متر است و در صورت تمایل می توانید به صفحه را به صورت دوبله بسازید که ضخامت آن به 32 میلی متر افزایش پیدا می کند.

  • طول میز مطالعه:  150- 70 سانتی متر

  • عرض میز مطالعه: 60 – 75 سانتی متر

  • ارتفاع میز مطالعه: 77 – 73 سانتی متر

ارتفاع ایده آل میز مطالعه

اندازه میز اداری و انداره میز مطالعه با توجه به جثه هر فرد تعیین می شود؛ بنابراین باید مدلی را تهیه کنید که هنگاهی که پشت آن می نشینید؛ به شانه و دست هایش فشاری وارد نشود.

میز مطالعه ای مناسب است که وقتی پشت آن می نشیند، بدون اینکه به بدن فشار اضافی وارد شود، دست ها روی میز قرار بگیرند؛ به صورتی که مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود 110 درجه ایجاد کند.

اگر ارتفاع میز مطالعه انتخابی شما از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن اذیت می شود. اگر هم از این حالت بلندتر باشد باعث می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می شود.

ارتفاع استاندارد میز کارمندی را بشناسیم

ارتفاع استاندارد میز کار اداری از زمین بین 75 تا 88 سانتی متر، پایه های آن قابلیت تغییر استاندارد ارتفاع میز کارمندی و ارتفاع میز کار اداری را داشته باشد تا هر کارمند بسته به شرایط فیزیکی خود بتواند این میز اداری را تنظیم نماید، طول میز کارمندی بین 90 تا 250 سانتی متر بسته به نوع استفاده متفاوت می باشد.

به طور کلی حداقل طور برای میز کارشناسی باید 1200 میلیمتر و حداقل عرض برای ابعاد میز کارمندی باید 800 میلی متر باشد. طول 1600 میلی متر و عرض 800 میلی متر توصیه می شود. طول و عرض سطح کار میز کارمندی بهتر است مضربی از 100 میلی متر باشد.

3

 

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز کارمندی

 

ارتفاع استاندارد میز منشی چگونه است؟

ابعاد تمامی میزهای استاندار منشی به ترتیب:

  • طول استاندارد میز منشی: 180سانتی متر

  • عرض استاندارد میز منشی: 140سانتی متر

  • ارتفاع استاندارد میز منشی: 75سانتی متر

راه هایی برای دست یافتن به ارتفاع مورد نظر میز منشی

ممکن است شما قادر به تعویض میز منشی از جانب فروشنده نباشید، پس در این صورت شما باید از راه های دیگری برای دست یافتن به ارتفاع ایده آل میز منشی خوداستفاده کنید. اولین راه این است اگر ارتفاع میز شما کم است با تعویض پایه های میز و جایگزین کردن آن با پایه هایی که که قابلیت کم و زیاد کردن ارتفاع میز را دارد ارتفاع میز منشی خود را انتخاب کنید.

راه دوم استفاده از صندلی ارگونومیک است. شما با جایگزین کردن صندلی ارگونومیک به جای صندلی های معمولی می توانید ازتفاع صندلی تان را متناسب با ارتفاع میز هماهنگ کنید.

  • نکته مهم: در بالابردن ارتفاع صندلی که حتما باید ذکر کنیم این است که حتما با انجام این کار از زیر پایی های طبی متحرک استفاده کنید تا وضعیت صحیحی پاهایتان داشته باشد.

ارتفاع استاندارد میز مدیریت

ارتفاع میز مدیریتی مدل های مختلفی دارد ولی نباید بیش از اندازه بلند و مرتفع باشد. به طوری که دسترسی مدیر به وسایل روی میز را با سختی مواجه کند. از سوی دیگر کوتاه شدن ابعاد میز مدیریت، به معنای خم شدن کاربر و در نتیجه منجر به مشکلات جسمانی می شود.

استفاده از طرح های مدرن و زیبا نیز از دیگر ویژگی های میزهای مدیریت مدرن میباشد. اندازه میز مدیریت به خاطر هماهنگی با فردی که پشت میز نشسته باید در قسمت لبه جلویی میز پهنای مناسبی داشته باشد و هم چنین دارا بودن عمق استاندارد و مناسب نیز از دیگر اولویت می باشد.

طول میز مدیریت باید بین 160 سانتی متر تا 3 متر باشد و در آن سو هم عرض میز مدیریت باید ما بین 80 سانتی متر تا 1.2 متر باشد. همچنین ارتفاع میز مدیریت هم باید بین 70 سانتی متر تا 1 متر باشد.

سخن پایانی

در این گزارش شما عزیزان با  ارتفاع استاندارد انواع مبلمان اداری آشنا شدید و دریافتید برای اینکه کارمندان در طول مدت کار خود احساس راحتی داشته باشند از کدام ابعاد استاندارد مبلمان اداری باید استفاده کنید.

همچنین باید این نکته را هم اضافه کنیم که اگر به دنبال خرید انواع مبلمان اداری با کیفیت عالی و در ابعاد استاندارد هستید، ما به شما عزیزان خرید از مجموعه فضا گویا (www.fazagooya.com) با قیمت مناسب را پیشنهاد می دهیم.

شرکت فضای گویا اندیش از پیشتازان عرصه طراحی و تولید مبلمان اداری و تجهیزات اداری است. این شرکت با بکارگیری متخصصین طراحی مبلمان و صنعت چوب و استفاده از مرغوبترین مواد اولیه و همچنین تنوع در طرح، رنگ، سایز و رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی محصولات اداری خود را با کیفیتی برتر تولید می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها