|

8 نکته راهنما برای خرید فریزر مناسب

هنگام خرید فریزر نه تنها ظرفیت فریزر ، بلکه تعداد خانواده و نحوه تغذیه خود را نیز باید در نظر بگیرید

فریزر ، از جمله لوازم برقی خانگی است که برای انجماد فوری و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی منجمد استفاده می شود.  این دستگاه با ظرفیت خنک کنندگی بسیار بالا تر در مقایسه با یخچال معمولی خانگی است و به شما این امکان را می دهد تا مواد غذایی را در دمای 24- منجمد و نگهداری کنید.  به طوری که گوشت را به مدت ۸ماه، ماهی دو الی سه ماه و سبزیجات را ۸ تا ۱۲ ماه نگه دارید. هنگام خرید فریزر لازم است به برخی نکات توجه داشته و برخی از ویژگی ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید فریزر

1. اندازه فریزر

طیف وسیعی از فریزر ها با مدل ها و اندازه های مختلف وجود دارند ، از مدل های قائم و بلند دارای ارتفاع از ۱.۸۶ متر تا مدل های کوتاه که در زیر پیشخوان آشپزخانه قرار می گیرند و  می توانند نیازهای ذخیره سازی شما را برآورده کنند.

مدل های دیگر شامل فریزر های عمودی هستند که هم قابل ادغام با یخچال و هم بصورت تک و دارای ظرفیت ذخیره سازی زیاد می‌باشند که زندگی روزمره شما را آسان می سازند.

فریزر های توکار نوع دیگری از این دستگاه ها هستند که اندازه آنها مانند ماشین ظرفشویی بوده و دارای ظرفیت کمتر و فضای کمی هستند که مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت می باشند.

8 نکته راهنما برای خرید فریزر مناسب

2. ظرفیت نگهداری فریزر

هنگام خرید فریزر نه تنها ظرفیت فریزر ، بلکه تعداد خانواده و نحوه تغذیه خود را نیز باید در نظر بگیرید . اگر مقدار زیادی مواد غذایی را منجمد می کنید یا دوست دارید میوه و سبزیجات را منجمد کنید تا بتوانید در فصل زمستان از آنها لذت ببرید بنابراین باید دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارد.

به طور معمول برای افراد مجرد یا خانواده های کم جمعیت فریزر با حجم ذخیره سازی تا ۲۰۰ لیتر مناسب بوده و در خانواده‌هایی که وضعیت متوسطی دارند فریزر با حجم و ظرفیت نگهداری ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر مناسب است . برای خانواده‌های پرجمعیت ظرفیت نگهداری فریز باید بیشتر و ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در نظر گرفته شود . فراموش نکنید اگر دارای خانواده پر جمعیتی هستید برای انتخاب بهترین فریزر به دنبال دستگاه هایی ایستاده با کشو ها و فضای داخلی بزرگ باشید که نگهداری همه مواد را برای شما آسان می کند.

اما اگر به دنبال کنترل دقیق دما ، ذخیره‌سازی انعطاف پذیر و عملکرد بی عیب و نقص هستید فریزر های عمودی بهترین انتخاب اند.

3 . توجه به دارا بودن ویژگی یخ زدایی خودکار

اگر می‌خواهید از زحمت یخ زدایی فریزر خود خلاص شوید مدلی را انتخاب کنید که این کار را برای شما به صورت خودکار انجام می دهد.  دستگاه هایی که دارای عملکرد یخ زدایی خودکار هستند به طور موثری از یخ زدگی داخل دستگاه جلوگیری نموده و طعم و بافت اصلی مواد را حفظ می کنند. بنابراین انتخاب یک فریزر با کارایی بالا و کم مصرف که از فناوری نوفراست برخوردار است بهترین انتخاب می باشد.

4 . عایق کاری و حفظ دما

سازندگان ادعا می کنند فریزر هایی که می سازند هوای سرد را به مدت ۲۴ ساعت در داخل محفظه نگه می دارد، مگر اینکه درب دستگاه باز باشد. در صورتی که فریزر مورد نظر خود را انتخاب کرده اید اما در مورد کارایی آن شک دارید می توانید با نگاهی به نظرات کاربرانی از این دستگاه استفاده کرده اند و در این موضوع تجربه دارند از کارایی دستگاه ، عایق کاری و حفظ حرارت آن اطمینان حاصل کنید.

5. هشدار دما

در صورتی که فریزر از ویژگی هشدار دما برخوردار باشد زمانی که دستگاه در شرایط مناسبی نباشد به شما اطلاع می دهد.  این بدین معناست که به راحتی می توانید از خراب شدن مواد غذایی در داخل دستگاه خود جلوگیری کنید.

6. برخورداری از ویژگی انجماد سریع

انجماد سریع زمانی ایده آل است که به تازگی از فروشگاه بازگشته و باید مواد غذایی خود را مستقیماً در فریزر قرار دهید. این تنظیم به سرعت دما را پایین می آورد تا مواد غذایی شما به شرایط صحیح و منجمد بازگردد .بنابراین دیگر نگران ذوب شدن یخ مواد غذایی یا بستنی خود نخواهید بود.

7. برخورداری از ویژگی حفاظت از فریزر

اگر قصد دارید فریزر خود را در محیطی با دمای کمتر از 0 درجه سانتی گراد مانند داخل حیاط یا یک انباری سرد نگه داری کنید برخورداری از محافظت در برابر یخ زدگی ایده آل است ، زیرا در دماهای پایین ،  فریزر می تواند کار خود را متوقف کند اما فناوری محافظت در برابر یخ زدگی تضمین می کند که دستگاه شما همیشه در دمای مناسب باقی می ماند و این گونه مواد غذایی تا زمانی که ممکن است تازه می مانند.

8. میزان مصرف انرژی

فریزر هایی که بصورت ادغام شده با یخچال هستند مصرف برق بیشتری دارند . انتخاب محصولاتی که دارای برچسب  B یا A هستند ، بدین معنی است که ممکن است در هنگام خرید کمی پول بیشتری خرج کنید اما در دراز مدت باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شما خواهد بود. بنابراین انتخاب مدل کم مصرف بهتر است.

در پایان لازم است یادآور شویم هر مدل فریزری که خریداری نمایید ، استفاده صحیح و مراقبت از آن ، شرط طول عمر و حفظ کارایی دستگاه است و چنانچه دستگاه دچار مشکل و ایراداتی شود باید از مراکز مجاز و متخصص کمک بگیرید .

در کرج ، ماهان سرویس ، مرکز تخصصی تعمیر یخچال و فریزر بوده و در تمام نقاط این شهر با اعزام تعمیرکار در منزل ، اقدام به عیب یابی و تعمیر فریزر می کند.

برای درخواست تعمیرکار یخچال در فردیس کرج ، تعمیرکار یخچال در مهرشهر ، تعمیر یخچال در گوهردشت و .... کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید. 

۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵    -      www.arvandoxin.com

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها