|

رشد ۳هزار واحدی شاخص کل در معاملات

بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان در بیش از ۲۴۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

رشد ۳هزار واحدی شاخص کل در معاملات

به گزارش شبکه شرق، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان در بیش از ۲۴۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳ هزار و ۸۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۴۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی شازند شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، توسعه معادن و فلزات و داده گستر عصر نوین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۳ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان در ۲۶۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) یک واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۸۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پویا زرکان آق دره، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، مجتمع جهان فولاد سیرجان و بهمن دیزل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها