|

پشتوانه تتر برای حفظ ارزش آن چیست؟

رمز ارز تتر در گروه استیبل کوین‌ها قرار داشته و کاربران در لحاظ حساس و زیان‌ده اقدام به فروش توکن‌های دیجیتالی خود نموده و یکی از کوین‌های پایدار را خریداری خواهند نمود

پشتوانه تتر برای حفظ ارزش آن چیست؟

دنیای ارزهای دیجیتالی طی یک دهه گذشته در سراسر دنیا پیشرفت چشمگیری داشته و سوالات زیادی برای افراد تازه وارد به این عرصه وجود دارد. آشنایی با اصطلاحات گاهاً گیج کننده و اعتماد به پشتوانه مالی رمز ارزها امری مهم بوده و باید با سپری کردن وقت مورد نیاز به آن‌ها تسلط پیدا کنید. وضعیت قیمت دلار آمریکا در ایران چندان ثبات لازم را نداشته و به دلیل افزایش قیمت همیشگی محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیز بوده است. رمز ارز تتر قیمت خرید و فروش همیشه ثابت برابر با قیمت دلار آمریکا داشته و راه فراری برای تریدرها در زمان زیان مالی در بازار معاملات رمز ارز است.

رمز ارز تتر در گروه استیبل کوین‌ها قرار داشته و کاربران در لحاظ حساس و زیان‌ده اقدام به فروش توکن‌های دیجیتالی خود نموده و یکی از کوین‌های پایدار را خریداری خواهند نمود. رمز ارز تتر نیز در خرید و فروش ارز دیجیتال جایگاه خاصی برای خود داشته و همواره توانسته در بین 10 ارز دیجیتالی پرفروش قرار گیرد. طی این مقاله به دنبال بررسی وضعیت ارز تتر و پشتوانه مالی آن خواهیم بود. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات اختصاصی از سوی وبلاگ صرافی ایرانی کارت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

استیبل کوین چیست؟

رمز ارز پایدار یا استیبل کوین نوعی ارز دیجیتالی با قیمت همواره ثابت بوده و برای جلوگیری از ضرر و زیان کاربران در زمان سقوط ارزش توکن‌های خریداری شده آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از Stablecoin علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توان برای پرداخت هزینه‌های بین‌المللی نیز کمک گرفت. برخی از شرکت‌های داخلی بنا به دلایل مختلف شامل: تحریم یا محدودیت‌های پرداخت از قراردادهای هوشمند دیجیتالی جهت بازپرداخت یا دریافت هزینه خدمات استفاده می‌نمایند.

استیبل کوین‌ها باید طبق نظارت مستقیم نهادهای نظارتی مالی و اقتصادی باشند تا نقدینگی آن‌ها مورد بازرسی قرار گیرد. تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال استیبل کوین از دلار آمریکا به عنوان پشتوانه مالی خود بهره برده و برخی دیگر نیز یورو، پوند و دیگر ارزهای فیات (پول و اسکناس رایج کشورها) را مورد ارائه قرار داده‌اند. تتر معروف‌ترین ارز دیجیتال با قیمت ثابت بوده و زیر نظر نهادهای نظارتی کشور آمریکا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برای تهیه تتر می توانید از صرافی های آنلاین خاجری مانند binance.com، coinbase.com ویا برای خریدبدون کارمزد خرید و پلتفرم می‌توانید به خرید تتر از ایرانیکارت، صرافی معتبر داخلی مراجعه نمایید.

951

 

 روش کار استیبل کوین ها

به طور معمول جهت خرید هر کدام از ارزهای دیجیتال نیاز به تبدیل پول نقد خود به وجه دیجیتال خواهید داشت. سپس بر اساس بلاک چین و پیش نیازهای خرید هر رمز ارز باید اقدام به خرید ارز دیجیتال واسط نمایید. استیبل کوین‌ها نقش میانجی برای تبدیل پول فیات به دیجیتال را داشته و سپس امکان خرید هرگونه رمز ارز را فراهم خواهند نمود. همچنین کاربران در زمان سقوط ارزش رمز ارزها مبادرت به فروش ارزهای دیجیتال خود نموده و سپس با عادی شدن شرایط (ثبات قیمت بازار) مجددا عمل سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال را انجام خواهند داد.

 تتر شناخته شده ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال

سال 2014 میلادی ریل کوین (Realcoin) توسط شرکت iFinex راه‌اندازی شده و سپس با نام آشنا و محبوب تتر (Tether) تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. پشت سر گذاشتن چالش‌های متعدد و مبارزه تمام عیار برای ثبت جایگاه تتر در دنیای تجارت و در دل زندگی مردم عادی سبب اطمینان اشخاص به این برند تجاری و معتبر شده است. هر کدام از توکن‌های تتر ارزشی برابر با یک دلار آمریکا داشته و طبق ادعای تیم مدیریتی این شرکت به ازای هر ارز دیجیتال تتر یک اسکناس دلار آمریکا در صندوق‌های این مجموعه به عنوان پشتوانه مالی نگهداری شده است.

تتر در ابتدا روی شبکه بلاک چین بیت کوین عرضه شده و سپس به دلیل کاهش نرخ کارمزد تراکنش و پلتفرم برای کاربران، رمز ارز تتر برای بلاک چین‌های اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، ایاس (EOS) و الگوراند  (Algorand)نیز عرضه شد. تتر مانند بیت کوین و ترون غیرمتمرکز نبوده و پشتوانه مالی آن به صورت متمرکز در صندوق‌های بین‌المللی پول زیر نظر واحدهای نظارتی قرار داد. اما نکته مهم امکان استعلام لحظه‌ای از موجودی، حجم تراکنش‌ها و اطلاعات مالی تتر به صورت آنلاین بوده و از این لحاظ قادر به اثبات خود به عنوان یک ارز دیجیتال قدرتمند را دارد.

96

 

چگونه ارزش دلاری تتر ثابت است؟

رمز ارز تتر قیمت همواره ثابت با ارزش ارز فیات دلار آمریکا داشته و صرافی بیت فینکس عرضه کننده اصلی شرکت iFinex  جهت ارائه تمام توکن‌های تتر است. این صرافی قیمت عرضه شده هر توکن تتر را یک واحد دلار آمریکا در نظر گرفته و در تحت هر شرایطی همان قیمت روی این رمز ارز خواهد ماند. از طرفی امکان تغییر قیمت توکن‌های دیجیتالی به دلیل افزایش تقاضا در خرید و فروش وجود داشته و گاهاً ارزش هر واحد تتر به 0.98 الی 1.02 دلار آمریکا نیز رسیده است.

در زمان سقوط قیمت هر کدام از ارزهای دیجیتالی حجم معاملات خرید استیبل کوین‌ها به ویژه ارز دیجیتالی تتر افزایش یافته و در چنین شرایطی حجم توکن‌ها موجود در بازار معاملاتی کم شده و قیمت به میزان بسیار کمی افزایش خواهد یافت. از طرفی در زمان ثبات بازار سرمایه از حالت راکد به سمت خرید ارزهای دیجیتالی دیگر رفته و توکن‌ها معاملاتی تتر بیش از استاندارد بازار شده و قیمت آن تا 0.98 دلار نیز خواهد رسید.

برخی از تریدرها با استفاده از فرصت ایجاد شده اقدام به نوسان گیری کرده و سود مناسبی از اختلاف قیمت ایجاد شده خواهند نمود. اما به طور کلی قیمت ارز دیجیتال تتر برابر با ارزش یک دلار آمریکا خواهد بود. شرکت iFinex  در زمان کاهش قیمت تتر با کم کردن توکن‌های تتر در بازار قیمت آن را به حالت تعادل رسانده و در زمان افزایش قیمت نیز میزان مشخصی توکن تتر را به بازار تزریق خواهد کرد. در چنین شرایطی قیمت تتر به عنوان یک استیبل کوین ثابت مانده و شرایط برای حفظ سرمایه کاربران مهیا خواهد شد.

پشتوانه ارز دیجیتال تتر چیست؟

رمز ارز تتر در گروه استیبل کوین‌ها یا ارز پایدار دیجیتالی قرار داشته و به دلیل وجود ارز فیات به عنوان وثیقه و پشتوانه قیمت مشخصی در تمام شرایط بازار خواهد داشت. بر خلاف بیت کوین، اتریوم، ترون و ریپل تمام استیبل کوین‌ها مثل تتر از یک ارز رایج کشور مثل یورو، دلار و پوند برای پشتوانه بهره برده و بدین ترتیب دارای اعتباری فیزیکی و متمرکز هستند. تمام پشتوانه‌های مورد نظر چنین شرکت‌های باید توسط نهادهای نظارتی به صورت مرتب مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس طی گزارشاتی شفاف به اطلاع عموم کاربران قرار گیرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها