|

چالش‌های سفارش تولید محتوا در ایران را بشناسید؟

سفارش محتوای خود را بدون دغدغه به پلتفرم تولید محتوای تریبون بسپارید

چالش‌های سفارش تولید محتوا در ایران را بشناسید؟

هر صفحه‌ای از شبکه‌های مجازی و سایتی را که باز می‌کنید، محتواست که با شما صحبت می‌کند. انواع گسترده‌ای از محتوای متنی، تصویری و ویدئویی برای ارائه اطلاعات مفید و مرتبط با سوال مخاطبان در فضای وب و سوشال استفاده می‌شود. از این طریق، آن‌ها تشویق ‌می‌شوند تا با برندها تعامل داشته باشند و در نهایت خرید کنند.

بازاریابی محتوایی بخش بسیار مهم و موثری از استراتژی بازاریابی دیجیتال است و کار تولید محتوا به تخصص و مهارت خاصی نیاز دارد. این امر باعث شده تا شرکت‌ها و مجموعه‌های خدمات تولید محتوا به وجود بیایند و  مسئولیت برون‌سپاری تولید محتوا را برعهده بگیرند، اما مانند هر خدماتی، ممکن است سفارش تولید محتوا برای کارفرمایان همراه با چالش‌هایی باشد. بهتر است به‌عنوان صاحب کسب‌وکار با مشکلات و چالش‌های مسیر سفارش محتوا آشنا باشید تا از هدررفت هزینه‌های مالی و دریافت خدمات بی‌کیفیت جلوگیری کنید.  

 

کارفرما با اصول نگارش محتوا آشنا نیست!

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بعد از راه‌اندازی سایت، هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی تولید محتوا در مجموعه خود یا برون‌سپاری آن ندارند. این دست از کارفرماها نمی‌دانند از تولید محتوا چه می‌خواهند و چه نوع محتوایی مناسب کسب‌وکار آن‌هاست. در قدم بعدی، حتی اگر با انواع محتواها نیز آشنا باشند، برای مثال سفارش رپورتاژ آگهی بدهند (رپورتاژ چیست؟)، درباره اصول نگارش رپورتاژ آگهی باکیفیت معیار و شاخصی ندارند. در ادامه چندین دغدغه پرتکرار میان کارفرمان را به هنگام سپردن تولید محتوا به شرکت‌ها را مرور می‌کنیم.

  • تفاوت تولید محتوای بلاگ و محتوای رپورتاژ آگهی

مهم‌ترین تفاوت بین محتوای بلاگ و رپورتاژ آگهی، هدفی است که در پس نگارش آن‌ها قرار دارد. در بلاگ نویسی هدف این است که درباره موضوع مشخصی اطلاعات مفیدی به کاربر بدهیم؛ اما در رپورتاژ نویسی قصد داریم تا مخاطب را به خرید از برند یا محصول خاصی ترغیب کنیم. قبل از نگارش محتوای رپورتاژ آگهی باید سایت منتشر کننده رپورتاژ خبری را به‌خوبی بشناسید تا موضوعی که برای نوشتن انتخاب می‌کنید، مناسب حوزه فعالیت رسانه و مطابق با سلیقه مخاطب‌های آن باشد.

  • انتخاب کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ)

منظور از کلمه کلیدی یا Keyword، همان کلمه‌ یا عبارتی است که مخاطب شما برای پیداکردن جواب سوالش در گوگل جست‌وجو می‌کند. در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی باید به لیستی از کلمات، عبارات و پرسش‌ها برسید که مخاطبان بازار شما در اینترنت به دنبال پاسخی برای نیاز خود هستند. این کلمات مسیر تولید محتوای کسب‌وکار شما را مشخص می‌کند تا با چه اولویتی درباره چه موضوعاتی محتوا تولید کنید. نوشتن کلمات کلیدی هدف شما برای نگارش محتوا اولین قسمتی است که شما باید در بریف سفارش محتوا آن را برای نویسنده مشخص کنید. در این باره مطالب زیادی وجود دارند که چگونه با کمک ابزارهای رایگان گوگل مناسب‌ترین کلمه را پیدا کنید.  

تکمیل بریف سفارش تولید محتوا

در زمان دریافت سفارش تولید محتوا لازم است تا کاربر اطلاعات و جزئیات سفارش خود را در بریف محتوایی ثبت کند تا نویسنده و شرکت خدمات محتوایی به‌طور کامل درباره خواسته او اطلاع داشته باشد. مهم‌ترین اطلاعاتی که لازم است تا شما به‌عنوان سفارش‌دهنده محتوا در پنل مربوط به سفارش ثبت کنید عبارت است از تعیین موضوع و نوع محتوا ( بلاگ، رپورتاژ اگهی، محصول‌نویسی) عنوان یا تیتر، کلمات کلیدی اصلی و فرعی، بازه زمان تحویل محتوا.

بسیاری از کارفرماها تکمیل این بخش از اطلاعات را جدی نمی‌گیرند یا آگاهی کامل درباره جزئیات آن ندارند. این موضوع اگر توسط شرکت خدمات محتوا پیگیری نشود و با توضیح و آموزش اطلاعات موردنظر از او گرفته نشود، ممکن است خروجی نهایی مناسب با نیاز کارفرما و هدف انتشار محتوایی او نباشد.

نیروی تولید محتوا باید متخصص و کاربلد باشد

باید به این نکته توجه داشت که تخصص و مهارت در تولید محتوا موضوعی نیست که آن را از خودتان توقع داشته باشید، مهارت تولید محتوا فعالیتی کاملاً تخصصی است که برای ارائه بهترین محتواها به تجربه زیادی نیاز است؛ پس اینکه توقع داشته باشید خودتان یا نیروهای تیم شما به‌خوبی افراد باسابقه این حوزه بنویسند، انتطاری بی‌جا است.

شاید برگ برنده شما در مقایسه با محتواپیشه‌ها، تسلط کامل شما به موضوعات حیطه فعالیت شرکت یا سازمانتان باشد؛ اما آیا درباره رصد و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، ساختار استاندارد محتوا و نکات سئو محتوا اطلاعاتی دارید؟ همچنین علاوه بر این‌ها، متخصص تولید محتوا باید بتواند تازه‌ترین و اورجینال‌ترین مطالب را برای کاربران جمع‌آوری کند و مخاطب را به‌خوبی درگیر کند. مجموعه این ویژگی‌ها فقط از دست محتوا‌نویسانی برمی‌آید که کوله‌باری از تخصص و تجربه باشند.

منظور از تولید محتوای جامع و باکیفیت چیست؟

بازاریابی محتوایی یکی از موثرترین روش‌های تبلیغ و توسعه کسب‌وکارهاست، اما نوع خوراک محتوایی نه‌تنها بر عملکرد سایت در نتایج موتور جستجو اثر می‌گذارد، بلکه بر واکنش مخاطبان هدف و جذب آن‌ها نیز تاثیر مستقیم دارد.

 ویژگی‌های بارز محتوای باکیفیت این است که با اهداف مشخصی برای گروه‌های خاصی از مخاطبان نوشته شده باشد. پاسخ‌گویی جامع و دقیق به سوالات و مشکلات کاربران از طریق محتوا دقیقا همان چیزی است که یک وبلاگ مرتبط یک کسب‌وکار را از میلیون‌ها محتوای غیرمفید دیگر متمایز می‌کند. یکی از راه‌ها برای اطمینان از ارائه متفاوت محتوای مطالب سایت، این است که نگاهی به رقبا و عملکرد محتوای آن‌ها در نتایج جست‌وجو بیندازید تا نوع محتوایی که باید تولید کنید را بیشتر بشناسید.

سفارش محتوای خود را بدون دغدغه به پلتفرم تولید محتوای تریبون بسپارید

پلتفرم تولید محتوای تریبون فرصتی را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است تا سرعت، دقت و کیفیت سفارش محتوا را در کنارهم تجربه کنند و تولید محتوا برندشان را از قلم بهترین نویسندگان باتجربه دریافت کنند. هر محتوایی که در تریبون نوشته می‌شود، در دو مرحله کنترل کیفیت می‌شود تا محتوای باکیفیتی در نهایت تحویل کارفرما داده شود.

https://www.triboon.net/خدمات-تولید-محتوا/

توجه به لحن و مخاطب رسانه‌ انتشار محتوا و رعایت اصول نگارشی و سئویی آن در اولویت خدمات تریبون است. همچنین تحویل محتوای سفارشی زیر 48 ساعت و تضمین بازگشت وجه در صورت نارضایتی کارفرما، از دیگر امتیاز‌ها برای برون‌سپاری بدون چالش و دغدغه تولید محتواهاست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها