|

اشتباه هایی که مسیر ما را در بازاریابی محتوایی منحرف می کنند

مشتریان بالقوه‌ شما دقیقاً همان‌هایی هستند که عاشق شخصی‌سازی‌اند.

اشتباه هایی که مسیر ما را در بازاریابی محتوایی منحرف می کنند

مشتریان بالقوه‌ شما دقیقاً همان‌هایی هستند که عاشق شخصی‌سازی‌اند. 81 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند برندها آنها را بشناسند و بدانند چه زمانی تبلیغ کنند. 79 درصد از آنها تنها در صورتی از محصولات استفاده می‌کنند که متناسب با تعاملات قبلی‌شان با برند باشد. 77 درصد مردم برندهایی که توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها بدهد را انتخاب می‌کنند، به دیگران پیشنهاد می‌دهند و حاضرند پول بیشتری برای این برندها بپردازند. همه اینها دلایلی است که ما را در استفاده از بازاریابی محتوایی قانع می کنند. با این وجود گاهی اشتباه هایی را در این مسیر مرتکب می شویم.

آنچه که در بازاریابی اهمیّت دارد، روش درست، درک درست از اجرا و در نهایت برداشت درست از نتیجه است. با ما همراه باشید تا بدانید چرا بسیاری از تصوّرات درباره‌ی بازاریابی محتوایی‌، باورهایی غلط هستند.

1- بازاریابی محتوایی برای تجارت‌های بزرگ است

یکی از رایج‌ترین باورها این است که بازاریابی محتوایی فقط برای شرکت‌های بزرگ است. به دلیل همین باور اشتباه است که بسیاری از مشاغل کوچک یا متوسّط از این روش اجتناب می‌کنند.

اندازه‌ی فعّالیّت‌های شما، تعداد کارکنان و یا نوع خدمات و محصولات شما، هیچ تأثیری بر توانایی شما برای استفاده از بازاریابی محتوایی یا دیجیتال مارکتینگ ندارد. حتّی برای انجام این بازاریابی نیازی به بودجه‌ای بزرگ که در حد و اندازه شرکت باشد، ندارید. می‌توانید هر بودجه‌ای که می‌توانید در نظر بگیرید و در همان حد از مزایای بازاریابی محتوایی استفاده کنید. معمولاً توصیه‌ی کلی این است که بین 7 تا 8 درصد از درآمد کسب‌وکار خود را به بازاریابی اختصاص دهید.

2- بازاریابی محتوایی در اولویّت نیست

باور اشتباه بعدی این است که داشتن بازاریابی محتوایی یک امتیاز خوب است امّا ضروری نیست! این روش یکی از اجزاء مهم بازاریابی برای کمک به رشد کسب‌وکار شماست. تعداد زیادی از مردم برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیاز خود سراغ اینترنت می‌روند. در این میان بیش از 70 درصد از آنها پیش از خرید نهایی در مورد شرکت تحقیق می‌کنند. اگر بازاریابی محتوایی را در اولویّت قرار ندهید شانس شما برای قرار گرفتن در فهرست جستجوی آنها از دست می‌رود.

3- داشتن وب‌سایت کافی است

فکر می‌کنید چون یک وب‌سایت دارید، تمام افراد می‌توانند به آن سر بزنند و اطّلاعات مورد نیازشان درباره‌ی کسب‌وکار شما را پیدا کنند؟ مسأله‌ی بازاریابی محتوایی دقیقاً همین است؛ پیدا کردن وب سایت! بدون برنامه‌ی بازاریابی محتوایی، هیچ‌کس وب‌سایت شما را پیدا نمی‌کند. شما به استراتژی‌های سئو، ایجادِ محتوا و تبلیغات کلیکی احتیاج دارید تا به مخاطبان در پیدا کردن وب‌سایت‌تان کمک کنید.

4- انتشار محتوای وب‌سایت بس است

بازاریابی محتوایی یعنی قرار دادن محتوا در وب‌سایت یا شبکه‌ی اجتماعی! نه؛ قطعاً این نیست! موضوع صرفاً انتشار و تولید محتوا نیست؛ موضوع اصلی کیفیّت تولید محتواست. اگر 100 محتوا برای وب‌سایت خود تولید کنید، اثر آن به‌مراتب از 50 محتوای با کیفیّت بالا و تحقیق‌شده کمتر است.

بهتر است به جای ده‌ها محتوای فرعی، تعداد کمتری مقاله، ولی به‌صورت آموزنده ایجاد کنید. محتوا تنها در صورتی برای کسب‌و کار شما مؤثر است که مخاطبان آن را مفید و آموزنده بدانند.

5- اگر رقیبم بازاریابی محتوایی نمی‌کند، من هم نیازی ندارم

تصوّر اینکه اگر رقیب شما، بازاریابی محتوایی انجام نمی‌دهد، شما نیز نیازی به آن ندارید اشتباه است. در حقیقت این موضوع خود دلیل بسیار خوبی برای شروع بازاریابی محتوایی است. این نوع بازاریابی به شما کمک می‌کند تا فاصله‌ی رقابت خود را افزایش دهید. این کار نه تنها به دیده شدن بیشتر برند شما کمک می‌کند، بلکه به طور مؤثرتری شما را به مخاطبان می‌رساند.

6- نمی‌توان به مخاطبین هدف دسترسی پیدا کرد

یکی دیگر از رایج‌ترین باورهای اشتباه این است که از میان کاربران آنلاین، دسترسی به مخاطبان هدفی که به کسب‌و‌کار شما علاقه داشته باشند، کاری بسیار مشکل است. بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند که به مخاطب هدف برسید، درحالی‌که تابلوهای تبلیغاتی، بروشورها یا تبلیغات رادیویی شما به دست کسانی می‌رسند که ممکن است به تجارت شما هیچ علاقه‌ای نداشته باشند. همین موضوع به شما کمک می‌کند که از تبلیغات پراکنده و بی‌هدف جلوگیری کنید و مقرون‌به‌صرفه عمل کنید.

7- بازاریابی ایمیلی دیگر مؤثّر نیست

با پررنگ شدن استراتژی بازاریابی محتوایی جدید، بسیاری از مدیران معتقدند که بازاریابی ایمیلی به حاشیه رانده شده است. چنین نیست. تا به امروز، بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها برای کمک به کسب در‌آمد بیشتر است. تحقیقات در آمریکا نشان می‌دهند که در بازاریابی ایمیلی به ازای هر یک دلار هزینه، 44 دلار بازگشت سرمایه وجود دارد. 58 درصد از بزرگسالان، ایمیل خود را صبح‌ها بررسی می‌کنند و 61 درصد از افراد دوست دارند ایمیل‌های تبلیغاتی هفتگی دریافت کنند.

8- شخصی‌سازی بازاریابی اخلاقی نیست

بسیاری از متخصّصان بازاریابی محتوا در مورد استفاده از روش شخصی‌سازی محتوا برای دستیابی مؤثر به مخاطبان صحبت می‌کنند؛ امّا برخی تصوّر می‌کنند که این کار اخلاقی نیست چون برای ارائه‌ی محتوای مرتبط، باید شناخت نزدیکی از افراد داشت!

مشتریانِ بالقوّه‌ی شما دقیقاً همان‌هایی هستند که عاشق شخصی‌سازی‌اند. 81 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند برندها آنها را بشناسند و بدانند چه زمانی تبلیغ کنند. 79 درصد از آنها تنها در صورتی از محصولات استفاده می‌کنند که متناسب با تعاملات قبلی‌شان با برند باشد. 77 درصد مردم برندهایی که توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها بدهد را انتخاب می‌کنند، به دیگران پیشنهاد می‌دهند و حاضرند پول بیشتری برای این برندها بپردازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها