|

مرز هوایی عراق باز است / مرزهای زمینی به زودی باز می‌شوند

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از بازگشایی مرز هوایی عراق خبر داد.

مرز هوایی عراق باز است / مرزهای زمینی به زودی باز می‌شوند

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از بازگشایی مرز هوایی عراق خبر داد و گفت: مرزهای زمینی هم به زودی باز خواهند شد.

وحید اسکندری اظهار کرد: در حال حاضر مرزهای هوایی باز شده و شرکت‌های مجری می‌توانند از طریق مرزهای هوایی به کار خود ادامه دهند و مشتاقان عتبات می‌توانند از این طریق عازم عتبات شوند.

وی افزود: درباره مرزهای زمینی تا اطمینان خاطری حاصل شود ممکن است یکی دو روز طول بکشد ولی به محض اطمینان مرز زمینی هم باز خواهد شد.

سازمان حج و زیارت روز گذشته (دوشنبه) در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به ناآرامی‌های پدید آمده در برخی شهرهای کشور دوست و برادر عراق و محدودیت‌های اعمال شده از سوی مسئولان این کشور، تمامی اعزام‌های این سازمان از مرزهای زمینی و هوایی موقتاً و تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شد: از سرگیری اعزام‌ها منوط به رفع ناآرامی‌ها، ایجاد آرامش و برقراری شرایط پایدار در کشور عراق است به گونه‌ای که سازمان حج و زیارت از امنیت و سلامت زائران اطمینان حاصل نماید.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز امروز در یکصدمین نشست ستاد مرکزی اربعین گفت: مرز هوایی باز است، امنیت خوبی در این زمینه برقرار است و زائران عتبات عالیات می‌توانند تردد کنند.

وزیر کشور افزود: صرف اعلام باز شدن مرزهای زمینی کافی نیست و باید از امنیت کامل زوار خود اطمینان حاصل کنیم. مذاکره با طرف عراقی و همچنین سفارت ایران در آن کشور جریان دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها