|

5 شهریور 1401؛

رشد ۷هزار واحدی شاخص بورس در معاملات

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۶۱۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان در بیش از ۴۳۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

رشد ۷هزار واحدی شاخص بورس در معاملات

 شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۷هزار واحدی روبه‌رو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۶ میلیارد و ۶۱۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان در بیش از ۴۳۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۷ هزار و ۶۷۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی پردیس، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های سایپا، بانک ملت و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۷۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۷۰ میلیارد تومان در ۲۳۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۳۹۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، صنعتی مینو و آهن و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها