|

1 شهریور 1401؛

افزایش ۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات

شاخص کل بورس تهران امروز با ۶ هزار و ۹۴۴ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۳۱ هزار واحدی ایستاد.

افزایش ۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات

شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، یکم شهریورماه) با ۶ هزار و ۹۴۴ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۳۱ هزار واحدی ایستاد به طوری که تعداد نمادهای سبز رنگ در نقشه بازار چشمگیر بود.

شاخص هم‌وزن با پنج هزار ۲۸ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۳۲۴ واحد و شاخص قیمت با سه هزار ۹ واحد رشد به ۲۴۰ هزار و ۷۶۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۳۷۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۱۱۱ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۸۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و۵۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۸۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۹۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۹۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۶۱ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۴۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۷۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۶۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۷۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۰۳ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۳۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۹۵ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۱ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۵۵۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۶ هزار و ۶۶۵ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)،آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین سنگ آهن گهر زمین (کگهر)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها