|

وزیر صمت: حذف قرعه کشی خودرو به تدریج اتفاق خواهد افتاد

وزیر صمت گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا ست و به تدریج اتفاق خواهد افتاد که تابع سازو کار بازار می‌باشد.

وزیر صمت: حذف قرعه کشی خودرو به تدریج اتفاق خواهد افتاد

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که در راستای سفر هیئت دولت به استان مرکزی به شهرستان ساوه سفر کرده در خصوص حذف قرعه کشی خودرو گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا ست و به تدریج اتفاق خواهد افتاد که تابع سازو کار بازار می‌باشد.

فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: به جز دو خودرو شرکت سایپا، همه خودرو‌های این شرکت از قرعه کشی خارج شده اند.

وزیر صمت می‌گوید: تولید خودرو‌های ناقص به صفر رسیده و هر خودرویی که وارد خط تولید می‌شود، کامل خارج خواهد شد؛ در آبان و آذر ماه سال گذشته تولید خودرو ها‌ی ناقص به ۱۷۰ هزارعدد رسید و الان به ۲۰ هزار خودروی ناقص رسیده که روند تولید بسیار مطلوب است.

 در شهرستان‌ها مشکل مسکن بیش از  مشکل اشتغال است

فاطمی امین گفت: شهرستان ساوه بیش از آنکه مشکل اشتغال داشته باشد، با معضل کمبود مسکن مواجه است، در جریان این بازدید‌ها مشکلات صنایع از نزدیک بررسی و جلساتی برای حل مشکلات آن‌ها تشکیل و برای برون رفت موانع پیش رو تصمیم گیری می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه برخی مشکلاتی که توسط مدیران صنایع مطرح می‌شود قبل پیش بینی و احصا شده است، گفت: برخی از مسایل برای اولین بار گفته می‌شود که به ما برای اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات کمک می‌کند.

به گفته فاطمی امین در شهرستان‌ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و بر این اساس شرکت شهرک‌های صنعتی در تعاملی که با وزارت راه و شهرسازی برقرار کرده مقرر شده از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع را فراهم کند تا مشکل کمبود مسکن در بین جامعه کارگری مرتفع شود.

وزیر صمت گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کار‌های دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در بدو ورود به شهرستان ساوه پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان، ضمن حضور در منزل شهید موسوی، از سه واحد صنعتی در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها