|

صفادشت ۲۰ سال گذشته با امروز قابل توصیف نیست

محمد علی کریمی شهردار صفادشت بیشتر از دو دهه سکان اداره امور شهر صفادشت را عهده دار است حواشی و گفتمان درباره ایشان همیشه بوده و شاید باشد.

صفادشت ۲۰ سال گذشته با امروز قابل توصیف نیست

 اما آنچه امروز مهم و مسلم است و با حضور و گشت و گذاری  در شهر صفادشت، می توانید شاهد باشید پیشرفت هایی است که قابل کتمان نخواهد بود .

احداث فرهنگسرا، کتابخانه، شهربازی، باغ وحش ،احداث ۲۵ مدرسه با کمک خیرین مدرسه ساز ، احداث دانشگاه ،احداث سالن ورزشی چند منظوره ، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث پارک و ...... حداقل امکاناتی است که  به راحتی می‌توان شاهد بود و از حق و الانصاف که صفادشت ۲۰ سال گذشته با امروز قابل توصیف نیست .

 آنچه همیشه به عنوان گلایه به شهردار صفادشت، مطرح بوده عدم تعامل با رسانه ها بوده است که در اولین نشست خبری ایشان پس از دو دهه مطرح گردید؟

شهردار صفادشت؛ با چهره‌ای  سر به زیر و با کمی خنده می گوید ؛ در تمامی سالهایی که اداره امور شهری صفادشت را عهده دار هستم هیچ گونه  اعتقادی به شوهای تبلیغاتی برای افتتاحیه  و کلنگ‌زنی ها نداشته ام و از دیدگاه بنده خدمات نیاز به گزارش و تبلیغات ندارد  زیرا که قابل لمس برای شهروندان است و آنچه وظیفه رسانه است  فرهنگ سازی و انتقال مشکلات و معضلات شهروندان به مسئولان  در جهت رفع موانع ومشکلات می باشد .

او ادامه داد با تمامی فراز و نشیب ها بدون هیچ گونه اعتبارات دولتی و خارج از وظیفه ذاتی که شهرداری دارد فعالیت‌های عمرانی ،خدماتی ،رفاهی،درمانی ،امنیتی و....را  در شهر صفادشت انجام دادیم تا به آنچه نیازهای بحق شهروندان است دست یابیم .

شهردار صفادشت در ادامه با گلایه می گوید؛  بدون اعتبارات دولتی با اعتبارات مردمی وحمایت خیرین ، 《صفادشت 》امروز را مشاهده می کنید، بسیار ارزشمند خواهد بود اگر اعتباراتی را که دولت از طریق مالیات از صفادشت و شهرک صنعتی دریافت می‌کند، حق واقعی شهروندان که در قالب ارزش افزوده ،است به شهر صفادشت باز گرداند تا صرف عمران و آبادانی شهر صفادشت شود .

کریمی ؛ در ادامه با اشاره به نقش درآمدهای پایدار گفت:امروز به واسطه ایجاد درآمدهای پایدار می توان به بسیاری از مسائل مشکلات و وابستگی‌های شهرداری،  به فروش تراکم خاتمه داد. در این راستا اقدامات ارزنده ای صورت پذیرفته همچنین  درآمد پایدار و ارزش افزوده  مسکن از مهمترین اقدامات  در شهرداری است به همین جهت با افزایش قیمت زمین، احداث بنا در سه طبقه مرقوم به صرفه نیست  لذا بایستی افزایش یابد و متناسب با شرایط اقتصادی و عمومی باشد.

 وی در ادامه سخنان خود در خصوص راه ها و محورهای مواصلاتی به شهر صفادشت گفت:‌شهرداری به دنبال اصلاح مسیر ها و جایگزینی است تا بار ترافیکی که به دلیل تردد خودروهای مرتبط با شهرک های صنعتی ایجاد ترافیک می کنند را کنترل و به حداقل برساند در این راستا در حال مکاتبه با شهرها و شهرستانهای همجوار هستیم.

 

مسکن مهر صفادشت باری از سوی دولت به شهر صفادشت

 شهردار صفادشت در ادامه  با اشاره به احداث مسکن مهر صفادشت آن را باری از سوی دولت به شهر صفادشت دانست؛ و خاطرنشان ساخت : مسکن مهر صفادشت ۶۰ هزار نفر ،یعنی سه برابر ،شهری که ۲۰ سال عمر کرده است جمعیت را در خود جای میدهد.

تامین آب مسکن مهر از طریق چاه های کشاورزی است واگر برنامه ریزی اساسی و اصولی صورت نپذیرد چاه های کشاورزی، خشک خواهد شد و زمین‌های کشاورزی نابود می‌گردد ،فاضلاب البرز نیز باید در سفره های زیرزمینی پایین دست مثل صفادشت ذخیره شود که متاسفانه یا به اشتهارد هدایت می‌شود یا به رودشور منتقل می گردد که این کار خطرات عدیده زیست محیطی برای صفا دشت  خواهد داشت.

ایجاد سرانه های  آموزشی ،تفریحی ،درمانی و امنیتی از مهمترین عواملی است که پس از ساخت مسکن مهر و حضور جمعیت بایستی توسط وزارت راه و شهرسازی که متعهد ،تامین خدمات زیربنایی و روبنایی این مجموعه است صورت بپذیرد که صورت نپذیرفته در این راستا شهرداری به دلیل عدم تخریب ،هویت شهر صفادشت به دلیل مشکلات پروژه مسکن مهر، مدرسه، نانوایی و آسفالت مجموعه که جزو وظایف ذاتی شهرداری نبوده را انجام داده و با دریافت ۲۱ هزار متر زمین، احداث مدرسه، کتابخانه، کلانتری، پارک و اماکن ورزشی را متعهد گردیده است تا با حل مشکلات مسکن مهر  هویت مثبت شهر صفادشت را حفظ کند .

این مقام مسئول در خاتمه گفت : خدا را شاکرم که این توفیق را عنایت نموده تا بتوانم خدمتگزار  شهروندان باشم و در راستای احقاق حقوق شهروندان صفادشت از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.

در ادامه دکتر غلامحسین خدایار رئیس شورای صفادشت دراین  نشست خبری  که با  حضورخبرنگاران  و اصحاب رسانه برگزارشد گفت: در دور ششم شوراهای اسلامی با تمام توان در پی رفع مشکلات ناشی از روان آبها و فاضلاب های سطح شهر صفادشت هستیم که به همین منظور و در راستای  انجام این موضوع درسال جاری (1401)مبلغ100 میلیارد  تومان جهت رفع مشکل مذکوراختصاص یافته است.

وی  افزود؛بودجه سال جاری شهرداری  صفادشت با مبلغ ۳۱۵میلیارد تومان ازسوی شورای شهرمصوب شده که امیدواریم این مبلغ بطور کامل محقق شود تا شهر وشهروندان  صفادشت ازمزیت های بی شمار آن بهره مند شوند.

رییس شورای شهرصفادشت در پایان اظهار داشت: احداث پیاده راهها،پارک،تلویزیون شهری،نصب پله برقی،حضورشعبات بانکی،کمک به مدارس ومساجد(هم درحریم وهم مرکزشهر) و به سرانجام رساندن لایحه جامع رفاهی کارکنان ، توزیع بسته های کمک معیشتی، تقدیراز۶۰۰معلم صفادشتی،کمک به دانش آموزان،رسیدگی به امور امامزاده ها، حمایت ازبنیان خانواده ها درخصوص ازدواج،بازسازی ناوگان حمل ونقل شهری واستفاده از مشاوران زبده برای انجام بهتر مسائل، حمایت ازکشاورزان ورفع مشکلات آبی آنان ازجمله مواردی است که توسط نمایندگان مردم در پارلمان شهری صفادشت و مجموعه شهرداری درمدت زمان مشخص  به سرانجام رسیده و هم اکنون مردم شریف این خطه از نعمات و برکات آنها  برخوردار شده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها