|

بازپرداخت وام فرزندآوری ۶ماهه است

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: وام فرزندآوری با 6 ماه تنفس بازپرداخت می‌شود و در صورت مشاهده تخلف با هیات عامل بانک برخورد انتظامی می‌شود.

بازپرداخت وام فرزندآوری ۶ماهه است

مصطفی قمری وفا با بیان این که ابلاغیه وام قرض الحسنه ازدواج از فروردین ماه آغاز شده است، گفت: در فروردین ماه برای حدود ۲۰ هزار نفر پرداختی داشتیم و بر اساس آخرین آمار در نهم تیرماه ۲۱۶ هزار نفر پرداختی وجود داشت و ۳۲۰ هزار نفر نیز در حال تکمیل پرونده بانکی برای دریافت وام بودند.

وی افزود: رئیس جمهور نیز دستور تسریع این روند را داد و بانک مرکزی نیز از جهت ضمانت ها و وثائق، ابلاغیه جدید صادر کرد.

وقتی متقاضی در سایت بانک مرکزی ثبت نام و برای و شعبی تعیین می شود، تا زمان تکمیل پرونده بانک ها باید در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند و به محض تکمیل پرونده، تا ۱۰ روز کاری فرصت است تا تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

قمری وفا همچنین در خصوص عدم نیاز به ضامن گفت: در قانون آمده است متقاضیان باید ابتدا اعتبار سنجی شوند و در نهایت باید یک ضامن داشته باشند.

مسئول روابط عمومی بانک مرکزی در رابطه با وام فرزندآوری هم گفت: وام گیرنده در این زمینه نیز اعتبار سنجی شده و در نهایت یک ضامن باید معرفی شود.

به گفته قمری وفا اگر اعتبار شخص در رتبه نخست قرار گیرد، شاید به یک سفته نیز اکتفا شود. بانک مرکزی بدین منظور تدبیری اندیشید و طی ابلاغ یک بسته تسهیلاتی خرد، قرار شد بانک ها در گرفتن وثایق، از سایر ضمانت ها استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد وجود ضامن و سفته باهم و یا ارائه یکی از آن ها، به نتیجه اعتبارسنجی باز می گردد. در این زمینه به شبکه بانکی ابلاغ شده که به هیچ عنوان نباید سلیقه ای عمل شود و شخصا در چندین مورد رسیدگی کرده ام.

قمری وفا یادآور شد که بانک مرکزی با بانک های متخلف و هیئت عامل آن برخورد انتظامی خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها