|

اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه نان از ۱۶ خرداد در رشت

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: شهرستان رشت به عنوان پایلوت طرح اصلاح پرداخت یارانه نان از ۱۶ خرداد ماه در استان انتخاب شده است.

اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه نان از ۱۶ خرداد در رشت

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه نان از ۱۶ خرداد ماه در استان، گفت: شهرستان رشت به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

به گزارش مهر، سید محمد اسحاقی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه دولت نظام پرداخت یارانه را اصلاح کرده است، اظهار کرد: اصلاح پرداخت یارانه به معنای حذف نیست بلکه یارانه نان به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه اصلاح پرداخت یارانه به صورت آزمایشی در زنجان، قزوین و گیلان اجرا می‌شود افزود: اصلاح پرداخت یارانه نان از ۱۶ خرداد در گیلان آغاز می‌شود و کارتخوان‌های الکترونیکی در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت به عنوان پایلوت طرح اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان انتخاب شده است، تصریح کرد: این طرح تنها شامل نان‌های سنتی است.

اسحاقی با بیان اینکه دولت ۱۵ درصد فروش نان را به نانوایان پرداخت می‌کند، بیان کرد: افزایش قیمت نان نداریم و خرید نان در شهرستان‌هایی که این طرح در آن‌ها اجرایی می‌شود تنها توسط کارتخوان امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۹۵ نانوایی در استان گیلان فعالیت می‌کند که اطلاعات آن‌ها رصد شده است، گفت: ۲ هزار و ۵۳۳ نانوایی کد شاپرک را اخذ کردند و دستگاه کارتخوان به صورت رایگان در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد و بعد از شهرستان رشت، سایر شهرستان‌ها نیز مشمول این طرح می‌شوند.

اسحاقی با اشاره به اینکه هیچ سهمیه خرید نانی برای خانواده‌ها در نظر گرفته نشده است، افزود: بر اساس تراکنش‌ها، میزان عرف مصرف هر خانواده مشخص می‌شود و این موضوع برای جلوگیری از هدر رفت نان و آرد انجام می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی بر تخلفات نانوایی‌ها نظارت می‌کنند، بیان کرد: پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه، آرد به قیمت آزاد در اختیار نانوا قرار گرفته و به ازای فروش خود یارانه می‌گیرند لذا کیفیت نان افزایش یافته و رقابت بین نانوایی‌ها ایجاد می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها