|

امکان معامله خودرو در بورس کالا برای مردم فراهم شد

عضو هیات رییسه مجلس گفت: باید شرایطی فراهم شود که امکان معامله برای همه افراد وجود داشته باشد، نه اینکه انحصار خرید و فروش در دست عده‌ای خاص باشد.

امکان معامله خودرو در بورس کالا برای مردم فراهم شد

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس اظهار کرد: طی ۳سال گذشته بورس وضعیت مناسبی نداشت، اما با تغییر مدیریت این سازمان در ماه‌های اخیر، این سازمان به سمت اعتمادسازی پیش رفته است.

این نماینده مجلس در ادامه به عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود که امکان معامله برای همه افراد وجود داشته باشد، نه اینکه انحصار خرید و فروش در دست عده‌ای خاص باشد.

وی تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس کالا باید منجر به قیمت‌گذاری واقعی از مسیر رقابت واقعی شود، چرا که بار افزایش قیمت را مصرف کننده نهایی متحمل می‌شود.

وثیقه گذاری سهام از دیگر مواردی بود که عضو هیات رییسه مجلس به آن اشاره کرد.

حاجی دلیگانی گفت: یکی از مشکلات در وثیقه گذاری و ضمانت الزام بانک‌ها به ضمانت یک یا دو کارمند رسمی با فیش کسر از حقوق است، در حالی که بسیاری از مردم در اقوام خود افراد شاغل در دستگاه‌های دولتی ندارند.

وی افزود: وثیقه‌گذاری سهام و یا حساب یارانه‌ای مردم در بانک‌ها بسیار کمک کننده و راه حلی مناسب است تا هم گره از کار مردم بگشاید و هم وابستگی به فیش کسر از حقوق را از طرف بانک‌ها از بین ببرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها