|

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت:

هیچ انحصاری در واردات خودرو نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کلیات آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مطرح شد و پیرامون یکی از بندهای آن نظراتی وجود داشت که به کمیسیون اقتصادی دولت رفت.

هیچ انحصاری در واردات خودرو نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تماس‌ها با سامانه تلفن ۱۲۴ که مردم اعتراض‌ها را بیان می‌کنند شخصا بررسی می‌کنم.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بازار پس از اصلاح قیمت‌ها گفت: هفته گذشته اصلاح قیمت در چند قلم داشتیم و این نگرانی وجود داشت که مردم با کمبود کالا روبرو باشند که خوشبختانه اکنون جای نگرانی نیست.

وزیر صمت با بیان اینکه متاسفانه ۳۰ درصد اصناف پروانه نظارت ندارند، ادامه داد: تماس‌ها با سامانه تلفن ۱۲۴ که مردم اعتراض‌ها را بیان می‌کنند شخصا بررسی می‌کنم و تماس‌هایی که گرفته می‌شود همانجا ثبت می‌شود.

فاطمی امین گفت: از هفته آینده قرار است برگه‌های نظارت مردمی در مفازه‌ها ثبت شود تا شهروندان اگر تشکر یا اعتراضی از آن صنف داشته باشند به شیوه الکترونیکی گزارش دهند.

وی درباره واردات خودرو با تاکید بر اینکه ما هیچ انحصاری در واردات خودرو نداریم، خاطرنشان کرد: کلیات آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مطرح شد و پیرامون یکی از بندهای آن نظراتی وجود داشت که به کمیسیون اقتصادی دولت رفت. تا آیین‌نامه مصوب نشود نمی‌توان درباره جزئیات آن صحبت کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه چند دغدغه مطرح بود که یکی از آن‌ها انحصارگرایی در واردات خودرو بود که این موضوع صحت ندارد، گفت: اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است که عموم مردم از آن بهره‌مند شوند.

فاطمی امین گفت: افزایش قیمت یکسری از کالاها پذیرفتنی است چون مواد اولیه آنها مانند تخم مرغ یا روغن گران شده است، اما درباره سایر کالاها تاکید کردیم اگر واحد تولیدی قصد افزایش قیمت دارد قبل آن باید با سازمان حمایت از مصرف کننده تبادل اطلاعات شود و اگر تایید شد افزایش قیمت اتفاق بیفتد که البته تمرکز ما روی کالاهایی است که در سبد خانوار تاثیر بالایی دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها