|

جواد اوجی، وزیر نفت اعلام کرد:

آغاز عملیات حفاری در میدان آرش

وزیر نفت در توییتی نوشت: مطالعات جامع میدان مشترک آرش با حفاری چاه اکتشافی و انجام لرزه‌نگاری تکمیل شده و بزودی با نصب جکت(پایه)، عملیات حفاری در این میدان آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات حفاری در میدان آرش

جواد اوجی، وزیر نفت در توییتر نوشت: مطالعات جامع میدان مشترک آرش با حفاری چاه اکتشافی و انجام لرزه‌نگاری تکمیل شده و بزودی با نصب جکت(پایه)، عملیات حفاری در این میدان آغاز خواهد شد. گرچه ما مایل به مذاکره و همکاری برای توسعه میادین مشترک هستیم اقدامات یکجانبه، مانع اجرای طرح مذکور نخواهدگردید.

دوم فروردین ماه بود که «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان و «محمد عبداللطیف الفارس» همتای کویتی وی سند توسعه میدان گازی الدره در آب‌های خلیج‌فارس را امضا کردند.

شرکت نفت کویت هم در پی امضای این سند طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود میدان گازی الدره، روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی و ۸۴ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید کند که این تولید به شکلی برابر میان دو شریک تقسیم خواهد شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در خصوص توافق اعلام شده جدید میان عربستان سعودی و کویت در خصوص میدان مشترک گازی آرش گفته بود: بر اساس مقررات و رویه‌های بین المللی باید هرگونه اقدام در بهره برداری و توسعه میدان گازی آرش/ الدره باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور ایران و کویت و عربستان انجام شود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها